avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 931 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce se poate califica drept „informare” conform ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce se poate califica drept „informare” conform Legii nr. 34/2015

Cu referire la Legea nr. 34/2015 pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, informarea la care face referire litera g) astfel adăugată de legislația menționată se va face în mod individual, în formă scrisă sau eletronică, pentru FIECARE propietar, respectiv una pentru fiecare apartament sau este suficient un anunț afișat la avizierul fiecărei scări a blocului administrat?
Cel mai recent răspuns: poparlan , utilizator 09:59, 10 Decembrie 2015
Trebuie trimisa informarea personal, fie sub forma electronica, fie sub forma scrisa.
Asadar, nu la avizier.
Seamana, pe undeva, cu factura detaliata trimisa de un operator de telefonie.
Cred ca abia acum incepe si o mare nebunie in sensul ca, daca legiuitorul nu a dat si o norma metodologica de aplicare (ceva modele de intocmire cel putin) fiecare administrator va trimite modelul creat de el si fiecare proprietar va fi nemultumit (cel putin o mare parte) pentru ca nu s-a trecut tot (de ex. facturile se trec in copii si chitantele de plata a acestora sau numai datele de pe ele?)
Iata concret ce spune legea:
g) informarea trimestrială, în scris sau prin poşta electronică, a proprietarilor, membrii asociaţiei de proprietari, cu privire la situaţia financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari, sub semnătura proprie şi contrasemnată de preşedintele şi de cenzorul asociaţiei de proprietari.

Asociatia este obligata sa faca informare in scris in multe cazuri: lista de plata lunara, convocare adunarii generale, hotararile adunarii generale, deciziile comitetului executiv, situatia veniturilor din exploatarea proprietatii comune s.a.m.d. E adevarat cva in unele cazuri legiuitorul a precizat ca se face prin afisare la avizier. Acum insa nu a precizat asa ceva. Dar un inscris, o informare scrisa poate fi afisata ca si lista de plata si cred ca este suficient. Cat despre trimiterea prin posta electronica, aici nu sunt discutii. E simplu si clar. Ar fi fost la fel de clar si simplu daca legiuitorul ar mai fi introdus cateva cuvinte, de exemplu "prin afisare la avizier" sau "prin posta" sau...
Nici in instanta nu se cer copii dupa facturi: asadar informarea se refera la enumerarea veniturilor, cheltuielilor precum si la incasari si plati. Asadar doar enumerarea lor.
Asa cum am mai spus-o, exista platforme destinate administrarii blocurilor care permit ca toate facturile sa fie scanate si puse pe aceasta platforma. Aici e un pas inaintea legii.
Despre platforme nu avem voie sa ne exprimam ca facem reclama: le gasiti pe internet.
Sper sa nu va suparati si ca-mi este permis sa intervin, mai ales ca postati imediat dupa mine si consider ca doriti acest dialog.
Spuneti ca
Trebuie trimisa informarea personal, fie sub forma electronica, fie sub forma scrisa.
Asadar, nu la avizier.

Am postat exact ceea ce prevede noua lege si o putem citi. Nicaieri nu scrie ca informarea se face "personal" si nicaieri nu srie ca "nu la avizier". Legea spune de informare in scris ceea ce poate fi in cutia postala, la avizier, in presa... sau chiar asa cum se spune clar prin posta electronica. Daca afisam, afisam un inscris, o situatie a veniturilor, cheltuielilor, platilor, incasarilor si nu o putem face decat in scris, pe hartie, adica informam in scris asa cum spune legea prin aducerea la cunostinta tuturor (nu obligatoriu personal) a situatiei.
Spuneti apoi ca:
asadar informarea se refera la enumerarea veniturilor, cheltuielilor precum si la incasari si plati. Asadar doar enumerarea lor.

Enumerarea inseamna "a număra succesiv, unul câte unul, a numi rând pe rând elementele unui tot; a înșira".
Daca ar trebui doar sa enumeram, situatia ar arata simplu, hazlui si de radio Erevan.
Stimati vecini, dragute vecine, proprietari, locatari, dusmani si preteni,
Enumeram veniturile asociatiei pentru trimestrul doi:
1. venituri din intretiunere
2. venituri din chirii
3. venituturi din penalizari
4. alte venituri neclasificate anterior
Enumeram cheltuielile din trimestrul doi:
1. cheltuieli cu apa
2. cheltuieli cu gazul
3. cheltuieli cu reparatiile
4. alte cheltuiel n.c.a.
Enumeram incasarile:
1. incasari prin casa
2. incasari prin banca
Enumeram platile:
1. plati catre furnizori
2. plati catre buget
3. alte plati

Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Martie 2015
Admin, administrator

Alte discuții în legătură

Completare art. 36 din legea 230/2007 bloc3c bloc3c referitor la completarea din legea 230/2007 art. 36 lit. g) prevede faptul că administratorul, persoană fizică sau juridică, are următoarea atribuție: ... (vezi toată discuția)
Lamuriri referitor la adunarea generala proprietarilor leg 230/2007 ienupar05 ienupar05 daca la art.25.al(4) din legea 230/2007 se spune asa:\\\'\\\' hotararile adunarii generale se consemneaza in registru procese verbale al asociatiei , se ... (vezi toată discuția)
Obligatiile asociatiei de proprietari ContSters387827 ContSters387827 Buna ziua, As dori sa stiu cum trebuie sa procedez ca sa primesc de la asociatie toate informatiile despre cheltuielile lunare aferente apartamentului meu pe ... (vezi toată discuția)