avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Vecini galagiosi
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Vecini galagiosi

buna ziua, de cateva luni am o problema cu vecinii din bloc, sunt studenti, vin mai multi decat sunt trecuti la intretinere, dar nu asta este problema mea, problemele tin mai mult de bunul simt si educatia primita, consider ca atunci cand stai intr-un bloc de locatari este musai sa-ti respecti vecinii, aceasta fiind si o dovada a respectului fata de noi insine. De cand s-au mutat, alungati fiind cel mai probabil din locurile unde au fost, o tin numai in petreceri, nu mai pun muzica, dupa ce am fost la ei la usa, insa urla, tipa, rad in hohote, trantesc pe jos diverse lucruri (nu stiu ce le-ar putea scapa intr-una pe jos), trantesc usile, este vorba si de structura blocului caci se aude la 12 noaptea si bateria de la baie si cum obisnuiesc sa-si faca toti baie dupa 23:30 :justcuz: nu asta ar reprezenta o problema, ideea este ca in mod normal nu ar trebui sa le aud eu discutiile de dupa miezul noptii, i-am rugat sa faca liniste si sa se adapteze acestui bloc, si le-am spus ca eu trebuie sa ajung la munca la 8.30 si as dori sa adorm inainte de ora 24 cel putin de duminica pana joi, cum proprietarului "ii este mila" de ei, ce se poate face? nu dispun de bani, momentan, astfel incat sa antifonez casa, insa il pot obliga pe el sa antifoneze? de educat chiriasii nu i-a pasat, l-am rugat sa le ia covoare ce ar mai atenua din zgomotele de impact fff dese dupa miezul noptii, insa a spus ca nu ar rezolva problema..? le-a zis ca-i da afara de cateva ori si ... nimic, insa a precizat faptul ca in cazul in care chem politia el este de acord ca ei sa plece..hmm?#-o multumesc!
Cel mai recent răspuns: chiquita , utilizator 11:03, 24 Martie 2015
Este problema cu antifonatul, nu cred ca se rezolva nimic, singura solutie este reclamatia la politie (daca este semnata de mai multi vecini, cu atat mai bine) sau sunat la sectie la momentul comiterii abaterii. Dupa 2, 3 amenzi se potolesc, probabil.
Intelegem ca respectivii detin calitatea de chiriasi in imobil
insa il pot obliga pe el sa antifoneze?

Cum relatiile dvs cu proprietarul de drept nu sunt tocmai amiabile,unica varianta sa il
determinati/obligati pe acesta sa proteze fonic apartamnetul este eventuala actiune in instanta,in temeiul disp L nr 230/2007


Art. 17
Daca proprietarul unui apartament ori spatiu sau oricare alta persoana care actioneaza in numele sau provoaca daune oricarei parti din proprietatea comuna sau unui alt apartament sau spatiu, respectivul proprietar sau respectiva persoana are obligatia sa repare stricaciunile sau sa plateasca cheltuielile pentru lucrarile de reparatii.

Art. 18
In cazurile in care, in cladirile de locuinte, unul dintre proprietari sau chiriasi impiedica, cu buna-stiinta si sub orice forma, folosirea normala a cladirii de locuit, creand prejudicii celorlalti proprietari sau chiriasi, dupa caz, proprietarii sau reprezentantul legal al acestora pot solicita instantei sa hotarasca masurile pentru folosirea normala a cladirii, precum si plata daunelor.



Verificati daca asociatia de proprietari prin regulamentul de ordine interioara a impus program de liniste care sa fie afisat in loc vizibil
Daca vecinii staruie sa produca zgomote,aveti dreptul sa sesizati oficial politia care in temeiul disp L nr 61/1991 republicata va cerceta calitatea acelora care locuiesc in imobil si eventual va aplica sanctiuni
acum l-au afisat la rugamintea mea, administratorul l-a afisat in sfarsit dupa ce m-am dus legea nr 61 in mana si cu articolul 320 din codul penal, am mai citit si eu :D, dansul nu stia de "tulburarea folosintei locuintei" respectiv de art. 320 din codul penal, insa afisarea acestui program legal de liniste nu-i impiedica sa poarte discutii interminabile in miez de noapte, sa scape lucruri pe jos, sa tipe din habar nu am ce, eu as avea o mare rugaminte fata de parintii ce-si lasa odraslele in alte orase singuri la facultate si-i intretin pt ca dehh ei sunt la facultate si eu am fost la facultate dar in anii in care a trebuit sa platesc mi-am platit singura dintr-un salariu fffoarte mic si nu am deranjat pe nimeni la creieri, nu as putea sa dorm eu cu gandul ca ii tai din viata altui om, constiinta ma mustra, asa cum este si normal pt un om, educati-i fratilor inainte de a-i lasa singuri, iar proprietarilor le doresc sa aiba parte fix de acelasi tratament cu care au fost de acord prin mentinerea lor acolo si prin lipsa total de bun simt, proprietarul desi initial spunea ca-i da afara, ulterior s-a razgandit si a zis ca el este de acord ca ei sa plece in cazul in care vine politia, dar ca ii este mila de ei sa-i dea afara...:O desi le-a dat termen si mi-a spus atat mie cat si administratorului acelasi lucru si anume ca-i da afara, sunt mai linistiti in ultimul timp dar asta oricum nu dureaza din pacate fac apel la constiinta pe o durata scurta de timp, sau nici macar atunci, probabil este de fatada, iar eu cu nervii sunt din ce in ce mai rau din pacate, nu cred ca sunt exagerata daca se aude ce sa fac? mi-am pus si dopuri in urechi, dar la zgomotele de impact de ex:se simt si vibratiile...de ce nu s-au gandit sa faca ceva si in privinta acestui stres din apartamentele noastre autoritatile?multumesc pt informatiile noi oameni buni :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Vecinul de deasupra ma trezeste la ore inumane Roken Roken Buna ziua, Ma confrunt cu urmatoarea situatie: In apartamentul de deasupra mea s-a mutat un chirias cu un program atipic, care se trezeste in fiecare ... (vezi toată discuția)
Reclamatie liniste bloc liliana_grebanus liliana_grebanus Recent am aflat ca am fost reclamarta ca nu mentin linistea in bloc, de catre doamna care locuieste sub apartamentul meu. As dori sa stiu si eu: care este ... (vezi toată discuția)