Reprezint o intreprindere individuala cu activitate principala in domeniu agricol (CAEN 0150) si activitati secundare de birotica-secretariat si altele, si cu angajati inca din 2011,care conduce evidenta si plateste impozit pe venit in sistem real de la infintare din 2010 pana in prezent, si platitate TVA.
In urma controlului financiar sunt OBLIGATA sa trec la norma, nu doar din 2015 ce si retro :O in 2014 respectiv 2013 si sa achit diferente de impozit si majorarile si penalitatile aferente!!!! X-(
Cunosc articolele de lege in baza caruia de face acest lucru, dar eu imi desfasor activitatea cu ajutorul angajatilor, nu individual sau in asociere, mai mult nu se poate aplica norma decat pe cod CAEN 0150 nu si restul, DECI cum vor sa ma impuna la norma? Si ce se intampla cu DEDUCTIBILITATEA cheltuielilor cu salariatii conform cap II din titlul III al Codului Fiscal? Cum pot sa imi sustin altfel drepturile fara a ajunge in instanta? #-o
Este legala impunerea mea la norma conform cap. VII din titlul III al Codului Fiscal?!?!?
Astept un raspuns care sa clarifice putin situatia. Multumesc anticipat! :)
Lasati-i sa scrie negru pe alb ce tocmai ati spus mai devreme, adica in procesul verbal de control.
Pe urma faceti plangere scrisa la Bucuresti, direct la minister, si in paralel la seful ierarhic superior. Seful ierarhic superior va fi obligat sa respecte legea sau sa schimbe functia...
Intrebarea cea mai buna este: "Unde scrie?"
Aceasta pentru ca organul fiscal este obligat sa isi motiveze pozitia si cu textul legal.
Mai ales cu textul legal. Iar acolo impunerea la norma este OPTIONALA.
Daca nu justifica, ii dati in judecata si castigati.
Nu inteleg de ce nu se invata lumea sa cheme in cauza si inspectorul fiscal, nu numai pe ANAF... ca sa nu mai vorbim de dosar penal intentat inspectorului care face abuzuri... Ar trebui sa raspunda toti cei care , cu legea in mana, aplica legea la bunul plac impotriva celor care nu se pot apara...
NU traim pe pamant doar ca sa dam statul sau pe oricine in judecata la orice pas pentru orice abuz. Nu e normal sa se ajunga acolo. Pentru reglarea unor astfel de anomalii ar mai trebui sa existe Parchet, Politie, DNA si chiar controlul intern al institutiei respective. De asta am spus de plangere la ministerul de resort.
Mentalitatea aceasta ca orice intalnire cu abuzul trebuie sa ma coste bani tot pe mine, contribuabil, e o mentalitate paguboasa in final pentru toata lumea...bine, exceptand avocatii.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.