Lucrez in domeniul Transporturi rutiere de marfuri,Cod CAEN 4941,ca PFA,cu o singura autoutilitara, apartinind cat.B,cu care pot transporta maximum 750Kg marfa. Lucrez ocazional cand sunt solicitat de diferiti clienti care se muta,sau cumpara ceva si trebuie dus acasa. Folosesc reclame pentru afisarea numarului meu de telefon,prin care sant chemat de clienti. Momentan lucrez pe baza de Factura+Chitanta Fiscala. Doresc sa aflu daca acest lucru este suficient in activitatea mea sau trebuie sa folosesc Casa de Marcat,pentru a elibera Bon Fiscal?
Multumesc D-lui Neagu pentru raspuns. Am inteles ca trebuie sa folosesc casa de marcat. Pana acum am folosit Fact.+Chit.Fisc. si in cazul Firmelor si in cazul persoanelor fizice. Ma gandesc,ca in cazul Firmelor nu se schimba nimic. In dorinta de a intra in legalitate si corectitudine,intrebarea mea este (de fapt mai multe...) urmatoarea:-1).Ce fel de casa de marcat trebuie sa cumpar? 2). Ce se va schimba in contabilitatea mea,folosind Casa de marcat? 3).Ce consecinte poate avea faptul ca eu lucrez fara casa de marcat din 2011 luna Februarie? Aici a-si mentiona faptul,ca inainte sa incep lucrul ca PFA (2011 luna februarie) cod caen 4941,m-am dus la Finantele din Targu Mures,la Et.II,unde este METODOLOGIA si am intrebat cum trebuie sa taxez clientii cu care voi lucra. Mi sa spus : cu Factura si Chit.Fiscala. Am intrebat atunci,cu ce date complectez Factura+Chitanta in cazul persoanelor fizice? Mi sa raspuns:1).Numele persoanei 2).Seria si numarul de buletin 3). CNP-ul clientului. (Bineinteles totul sa intamlpat verbal...) Asa am lucrat pana acum. Va rog daca stiti raspunsuriile pentru problema mea prezentata,nu ezitati sa mi le spuneti! Multumesc anticipat!
Nu se schimba mare lucru in contabilitate. In loc sa treceti valoarea de pe chitanta, la incasari in RJIP, o sa treceti valoarea de pe raportul z pe care il veti scoate de la casa de marcat la sfarsitul acelor zile cand aveti emise bonuri.
Ce ati facut pana acum, ramane asa.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.