Lucrez la o societate pe actiuni, care are ca actionar unic Con siliul Local.
Potrivit Legii 31/1990 privind societatile comerciale, conducerea unei SA se face de catre un administrator sau un consiliu de administratie.
Potrivit unei OUG, la care nu stiu exact numarul, societatile comerciale la care Consiliul Local este actionar majoritar, se face de catre un consiliu de administratie.
Potrivit OUG 79/2001 privind intarirea disciplinei financiare, care este ulterioara OUG mentionata in aliniatul precedent, conducerea unei SA la care actionarul majoritar este Consiliul Local se face de catre o persoana fizica, pe baza unui contract de performanta, anexa la contractul individual de munca.
La ONRC mi s-a spus ca o SA are nevoie doar de administrator si nu de director.
Acum sunt in dilema: trebuie sa am administrator potrivit Legii 31/1990, director potrivit OUG 79/2001 sau si administrator si director?
Va rog sa imi comunicati macar parerea dvs., daca nu v-ati intilnit cu o asemenea situatie.
Organigrama unei SA la nivel de conducere, de regula arata cam asa:
1. AGA-adunarea gen a actionarilor, care numesc un Consiliu de administratie al societatii ,din care unul este presedinte;
2.CA-consiliul de administratie care la randul lui numesc un director general cu atributiuni specifice.
3.Dir.Gen.
Insa la ONRC pentru inregistrare mentiuni ,etc (modificare statut, etc) pe cereri ,are drept de semnatura de regula doar administratorul (presedintele CA )
Mutumesc pt raspuns.
Cunosteam modul de organizare a conducerii unei SA in general, insa nu pot spune ca nu am aceleasi nelamuriri, in speta, avind in vedere specificul structurii actionariatului, insa asta e.