Buna ziua! Va rog sa ma consiliați într-o problema pe care o am cu societatea ce îmi furnizează serviciul apa-canal. Locuiesc într-un bloc unde nu este constituită asociație de proprietari. Potrivit contractului încheiat cu societatea, facturarea serviciului se face pe baza înregistrărilor repartitoarelor de costuri montate în fiecare apartament, cu obligația utilizatorului de a comunica, la fiecare sfârșit de lună, aceste consumuri.De ceva vreme societatea a început sa factureze ,,diferențe,, ce reprezintă, în opinia acesteia, diferența dintre consumul înregistrat pe ceasul montat pe branșamentul principal și consumurile raportate de fiecare locatar, pentru o scară de bloc. Fac precizarea ca am refuzat să plătesc aceste sume, astfel ca în cadrul unui proces am demonstrat că acele sume reprezintă de fapt, consumurile neraportate de unii colocatari, câștigând procesul. Urmare acestui fapt, societatea a ales în mod unilateral să schimbe modalitatea de facturare, în sensul că două luni facturarea să se facă estimativ, pe baza consumurilor anterioare, iar a treia lună, pe baza citirii repartitoarelor de costuri din apartamente, de către reprezentanții societății, modalitate cu care am fost de acord. Însă, surpriză! În data de 25 martie, dată pentru care era anunțată că se vor face citirile pe scara mea, reprezentantul societății a refuzat să facă citirea pe motiv că, la mine (!!!!) facturarea se va face PAUSAL - eu fiind locatarul cu probleme, solicitându-mi-se să comunic numărul persoanelor care locuiesc în apartament. Evident că am refuzat și l-am obligat pe reprezentant sa citească repartitoarele, sa încheie un proces verbal în acest sens, pe care am făcut mențiune că solicit ca factura să fie emisă pe baza consumului înregistrat pe ceasuri. Am făcut și o altă notificare scrisă către societate, pe care am înregistrat-o în aceeași zi la societate și....stupoare, în data de 28.03.2015 am primit prin poștă, în plic, factura emisă în data de 24.03.2015 (!!!) cu consum PAUSAL!!!. Vă rog să mă îndrumați în această problemă. Fac mențiune asupra faptului că, în cadrul procesului pe care l-am avut cu societatea, am arătat și faptul că societatea solicită de la mine, prin acele diferențe ,, o plată nedatorată,, pe care ar fi încasat-o de fapt, de două ori, odată de la mine, prin plata acelor diferențe și a doua oară de la consumatorul pasiv, care nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale. Si, stupoare : eu sunt ,, cetățeanul problemă,,!?!:O
Pe linga raportarea incorecta facuta de unii locatari diferenta apare si ca urmare a diferentei de clase intre contoarul principal care este mai precis si cele din apartamente. Cand se va face citirea la 3 luni de catre furnizor tot va exista o diferenta care trebuie repartizata consumatorilor iar repartizarea se va face pe nr persoane.
Sunt niste realitati tehnice pe care unii nu vor sa le accepte si creaza o realitate paralela.
In mod normal, contoarul la care trebuie sa se raporteze toti locatarii este cel din "gropa", unde se afla contoarul de bransament al furnizorului.
Felul cum se redistribuie intre locatari este o alta poveste.
Din pacate, mai nou justitia se pricepe si la contoare de apa...
Revin cu urmatoarea precizare : sunt de acord sa achit sumele ce reprezinta diferentele de citire dintre contorul de bransament si citirile raportate de fiecare locatar, insa nu si consumurile acestora !!! Daca toata lumea ar fi corecta, nu ar exista astfel de probleme, insa nu este corect ca eu sa raportez luna de luna consumurile, pe care le si achit, iar alti colocatari stau in pasivitate , nu fac raportarile lunare, nu platesc facturile....iar eu sa suport consturile aferente acestora ?
Acestea sunt printre dezavantajele convietuirii la comun si al lipsei organizarii in asociatie de proprietari. Daca ati avea asociatie de propr. ar exista reguli privind achitarea consumurilor, a diferentelor de consum si a verificarii consumurilor declarate de locatari (lunar, trimestrial). Ce trece de contoarul de bransament al furnizorului trebuie platit de toti locatarii.
Buna ziua, puteti sa-mi spuneti cum au mai decurs lucrurie? Sunt nemultumita de sistemul de facturare al celor de la apa canal, am facut sesizari fara niciun rezultat si intentionez sa actionez in instanta. Multumesc.