Lucrez intr-o fabrica in care exista o cantina si un chiosc (separate) ce apartin acesteia. Am doua intrebari:
1. Cand mananc la cantina cumpar un bonulet (hartie cu stampila fabricii emisa de contabila de la cantina) pe care il dau cand primesc mancarea; nu am dovada platii (bon fiscal, chitanta etc.). Nu ar trebui sa primesc?
2. Cand merg la chiosc (tot al fabricii) primesc bon dar pe el nu scrie nicaieri ca e fiscal. Pe el scrie:Cantina, numele fabricii, CF R....., data, un numar, produse alimentare si suma (niciodata individualizate - desi se vand produse alimentare variate produse in cantina, dar si apa minerala, guma, cafea, dulciuri, iaurt, branzeturi, salamuri), iar jos un cod lung AZ...... Este acesta un bon fiscal?
Va multumesc,
CN
Buna ziua,
Pe bonul emis da casa de marcat electronica fiscala trebuie sa scrie " bon fiscal" iar produsele trebuie sa fie individualizate nu sa scrie in mod generic " produse alimentare"
Ca o completare fata de ce a scris colega mai sus:
OUG 28/1999:
Art. 4. - (1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal care trebuie să cuprindă cel puţin: denumirea şi codul de identificare fiscală ale operatorului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul şi seria fiscală ale aparatului; numărul de ordine; data şi ora emiterii; denumirea fiecărui bun livrat sau serviciu prestat; preţul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operaţiune, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, cu indicarea cotei de taxă; valoarea totală a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adăugată; valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată pe cote de taxă, cu indicarea nivelului de cotă; valoarea totală a operaţiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată, precum şi valoarea altor taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată, dacă este cazul.
(2) Bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) trebuie să conţină pe lângă elementele definite la alin. (1) şi următoarele elemente: unitatea de măsură, precum şi codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia.
1. Ati putea sa-mi raspundeti si la prima intrebare (bon cantina). N-ar trebui sa primesc dovada platii bonului?
2. La a doua intrebare, daca am inteles corect raspunsul, ar trebui sa primesc bon fiscal si ceea ce cumpar sa fie evidentiat pe bon. Va multumesc.
Bonuri fiscale
elenadove
ce elemente obligatorii trebuie sa contina un bon fiscal pentru a putea fi decontat
sa aiba den furnizor, cif, suma,tva
este obligatoriu sa scrie pe el ... (vezi toată discuția)