silv a scris:
si cum ar trebui inregistrata factura? credeam ca pe venit si cheltuiala se compenseaza. iar tva-ul?
Dvs trebuie sa treceti in veniturile firmei veniturile pentru care firma este autorizata. Firma este autorizata pentru inchirieri? Dar pentru activitati de furnizare a energiei termice, electrice, telefonie??
Bun, nefiind autorizata dvs puteti refactura toate acestea. Cum? Scriind in factura catre client "refacturare chirie cf factura nr.. data - si aici trebuie sa amintiti factura de chirie pe care o primiti dvs, si asa mai departe. Cum contati? Ordin 3512/2005 privind functionalitatea conturilor nu va este de mare ajutor din pacate si asa va veti folosi imaginatia si priceperea. Pentru partea de chirie ce urmeaza a fi facturata unii folosesc 471 altii 461 si inchid contul folosit cu valoarea facturata la client, depinde si de programul informatic ce va permite sa faceti, soldul contului reprezentand valoare ramasa de refacturat.
In privinta tva
- la utilitati colectatul se compenseaza cu deductibilul
- la chirii, deoarece este o activitate scutita de tva ca sa aveti dreptul la deducere trebuie sa aveti neaparat copie dupa notificarea facuta de proprietar referitor la taxarea operatiunii. Iar pentru a avea dreaptul de colectare dupa pararea mea, chiar data legea nu prevede cazul in sine al refacturarii, eu v-as sfatui sa faceti notificare la administratia financiara de taxare a operatiunii conform art 141 alin (2) lit e din Cod Fiscal aveti formularul in Norme anexa 1 la Titlul VI.