Programul permanent nu cred ca se refera la un program de 24/24.
Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Programarea se face pana la sfarsitul anului calendaristic pentru anul urmator.
Prin programare individuala se poate stabili data efectuarii concediului sau, dupa caz, perioada in care salariatul are dreptul de a efectua concediul, perioada care nu poate fi mai mare de 3 luni.
Dati mai multe detalii despre situatia concediului de odihna.
da,ati citit bine.in fisa postului scrie ca avem program permanent,24/24.asta e realitatea.pe contractul de munca avem 8 ore.concediul de odihna nu il luam,dar facem cerere pentru concediu pentru ca asa se cere de la institutie,in realitate ne continuam acelasi program 24/24,cu acelasi salariu lunar.intrebam daca este legal acest lucru?
Program permanent de 24/24 de ore nu exista in Codul Muncii.
art.112 C.mun.
(1) Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână.
...
art.113 C.mun.
(1) Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus.
(2) În funcţie de specificul unităţii sau al muncii prestate, se poate opta şi pentru o repartizare inegală a timpului de muncă, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână.
art.115 C.mun.
(2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore.
Prin urmare, un astfel de program nu este conform legislatiei muncii.
Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
Puteti transmite petitia dumneavoastra catre Inspectia Muncii prin:
Email: comunicare@inspectiamuncii.ro
Fax: (021) 302 70 64
Posta: Str. Matei Voievod nr. 14, sector 2, Bucuresti, 021451
1. In cazul asistentului maternal, care are copil/copii in ingrijire 24 de ore din 24, nu se poate sa aiba program de 8 ore pe zi.
2. Restul de 16 ore si sambata si duminica cine are grija de copil/copii?
Orice tip de c.i.m. trebuie sa respecte prevederile Codului Muncii , chiar daca activitatea prestata in baza acestuia ar avea un caracter special.
Nici Codul Muncii si nici HG nr. 679/2003 privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului maternal profesionist nu prevad dispozitii derogatorii de la dreptul comun referitoare la CO sau la timpul de munca la asistentului maternal.