Buna ziua,
Am o problema de munca la o companie, dupa ce am fost angajat pe contract nedeterminat cu 3 luni de proba in ultimile 3 zile sefa de la HR si managerul meu ma cheam in birou fara sa ma anunte despre ce este vorba si imi spune ca trebuie sa imi inchida contractul de munca pe nedeterminat din cauza ca nu m-am ridicat la inaltimea asteptarilor managerului meu ca nu am fost proactiv . In acelasi timp imi propune ca imi da un alt contract pe perioada determinata de 2 luni si ca daca ma descurc mai bine ma va pastra dupa acest contract.
Desi eu nu am spus ca sunt de acord cu parerea managerului am fost de acord verbal cu contractul nou pe 2 luni si am facut iar medicina muncii.
Ulterior mi se spune ca mi se va incheia contractul nedeterminat potrivit cu art 31.3 din codul muncii si ca managerul mi-a facut un referat in acest sens si mi-au dat sa semnez contractul pe deteriminat de 2 luni pe care l-am semnat.
Mentionez ca nu am primit notificare scrisa asa cum mentioneaza art. 31.1 pentru incetare si am hotarat in aceiasi zi cand trebuia sa inceteze contractul nedeterminat si semnasem si conntractul determinat sa imi dau demisia din contractul nedeterminat pentru ca nu mi sa parut normal sa fiu considerat ca nu m-am descurcat in perioada de 3 luni de proba si sa imi dea alt contact determinat, daca nu am fost ok atunci de ce imi facea un alt contract(aceasta intrebare mi-am pus )
Am trimis mail la HR si managerul meu inclusiv in cc cu directorul general ca imi dau demisia din contractul nedeterminat pentru care in ziua respectiva eram salariat fiind vineri 3.04 urmand ca cel determinat sa inceapa din 6.04 si mi-am dat demisia si din cel determinat ulterior.
Mentionez din nou ca nu am primit notificare scrisa potrivit art 31.3 din codul munci pentru a mi se incheia contractul nedeterminat asa cum verbal a spus de la HR.
Considerati ca demisia mea este valabila in ambele contracte nedeterminat si determinat ??
Mailurile pe care le-am trimis cu demisia le-am pastrat fiind pus in cc si adresa mea de mail
Cand cei de la HR au vazut ca mi-am dat demisia pe mail eu am printat mailul si l-am dus la HR au zis initial ca nu sunt de acord
Ulterior am primit formularul cu demisie pentru primul contract nedeterminat unde am mentionat ca nu vreau preaviz si am trecut si nr de contract nedeterminat
Apoi au venit cu al doilea formular si pentru contractul determinat de 2 luni unde la fel am mentionat nr contractului si ca solicit fara preaviz
Eu am trimis scanat ambele formulare de demisie la mine pe mail, cum considerati?
Este greu de dat un verdict , atat timp cat nu stim daca demisia s-a inregistrat sau nu , chiar daca dvs ati trimis mail-ul cu aceasta cerere.
De asemenea, cand ati dus cererea la HR trebuia sa-i puneti sa semneze de primirea unui exemplar.
Daca consideram demisia ca fiind valabila, atunci aceasta nu are nevoie de aprobarea angajatorului si nici de refuzul acestuia.
Demisia opereaza incetarea contractului de munca, in mod unilateral, fara a fi necesara aprobarea acesteia de catre angajator.
Demisia poate fi cu sau fara preaviz. Demisia fara preaviz este posibila numai in situatia in care angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.
Al doilea c.i.m. cand are data de incepere a activitatii?
Tinand cont ca nu am primit notificare scrisa asa cum mentioneaza art. 31.3 din codul muncii poate fi considerat valabil ca posibilitate de incetare contract de munca astfel din partea angajatorului?Al doilea contract incepe de luni 6.04
Eu am mentionat in mail ca nu am primit vreo notificare scrisa pentru incetare contract de munca asa cum spune 31.3 si astfel imi dau demisia din pozitia pe care o ocup in contractul nedeterminat asa cum specifica codul muncii
Daca nu ati primit notificarea, de unde stiti ca vechiul contract a fost incetat?
Potrivit art.8 alin.3 lit.a din HG 500/2011, aveti posibilitatea sa solicitati in scris angajatorului sa va elibereze decizia de incetare a rpimului c.i.m..
Ati depus o astfel de solicitare ?