Se folosesc aceleasi acte ca si pentru un cetatean roman.
Dupa incheierea c.i.m., persoana in cauza va trebui sa-si obtina CNP/NIF de la Inspectoratul General pentru Imigrari.
Cetatenii din statele UE/SEE – pentru obtinerea certificatului de inregistrare depun urmatoarele documente, pentru angajare in munca:
a) cerere tip;
b) carte de identitate /paşaport (original şi copie),
c) contract de munca (original şi copie) sau adeverinta eliberata de angajator (original),
d)„ print screen” din registrul general de evidenta a salariatilor, la secţiunea unde se regasesc datele referitoare la contractul de munca, stampilat şi semnat de catre angajator pentru confirmarea veridicitatii documentului prezentat;
e) taxe.
Analizele medicale pentru angajare se fac la medicina muncii.
"În conformitate cu prevederile art. 27, alin. (1) din Codul Muncii republicat, “O persoană poate fi angajată în muncă numai în baza unui certificat medical, care constată faptul că cel în cauza este apt pentru prestarea acelei munci.”
Astfel, după ce a fost făcută informarea salariatului, următorul pas este programarea acestuia la medicină muncii. În prealabil, angajatorul are obligaţia întocmirii unei documentaţii care va rămâne la cabinetul medical de medicina muncii.
În acest sens, angajatorul are obligaţia să asigure accesul candidaţilor/salariaţilor la serviciul medical de medicină a muncii, astfel cum prevede art. 186 din Codul muncii.
HG nr. 355/2007 reglementează “supravegherea sănătăţii lucrătorilor faţă de riscurile pentru securitate şi sănătate, pentru prevenirea îmbolnăvirii lucrătorilor cu boli profesionale cauzate de agenţi nocivi chimici, fizici, fizico-chimici sau biologici, caracteristici locului de muncă, precum şi a suprasolicitării diferitelor organe sau sisteme ale organismului în procesul de muncă” (conform art.1)."
[ link extern ] /