avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 693 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Conflict desprindere din asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Conflict desprindere din asociatia de proprietari

Buna ziua!
Va aduc la cunostinta situatia delicata incare ma aflu si as fi bucuros daca as primi cateva sfaturi.
Fac parte dintr-o asociatie de proprietari care cuprinde 2 blocuri, generic A si B, cu gestiuni separate in acte.
Conform legii 230/2007 anual trebuie convocata cel putin o adunare generale a proprietarilor care se reconvoaca daca nu exista cvorumul minim de 50%+1.
S-au tinut si la noi 2 sedinte in ianuarie, in cadrul primei sedinte care s-a reconvocat din lipsa cvorumului necesar, presedintele (proprietar in bl. B) si-a depus demisia incepand cu ziua urmatoare.
La sedinta reconvocata la sfarsitul lui ianuarie (care s-a tinut cu nervii intisi la maxim, fiecare cu pareri contradictorii) s-au facut propuneri pentru noul comitet executiv (3 persoane: eu de la A si 2 de la B) si cenzor (de la A), intre care eu figurez ca presedinte, am cazut de acord asupra noii structuri si s-a semnat de prezenta, mai putin unul din membrii alesi care nu a mai stat pana la sfarsitul sedintei.
La aceeasi sedinta s-a anuntat ca blocul B vrea sa se desprinda in asociatie separata, fostul presedinte a inregistrat o cerere in acest sens datata in aceesi zi cu sedinta reconvocata in care pe langa informare se cerea administratorului eliberarea de adeverinte precum ca nu au contracte cu furnizori mai vechi si ca nu au datorii la cei actuali.
Motivand ca vrea sa puna actele in ordine si pentru asi face cateva copii, am stabilit cu fostul presedinte sa-mi predea actele peste cateva zile.
In ziua stabilita mi-a predat o parte din acte si stampila, nu mi-a predat actele de constituire ale asociatiei in original si dosarele lunare cu facturi si liste de plata pentru bl. B, motivand odata ca cheltuielile cu infiintarea asociatiei au fost suportate in trecut doar de bl. B si a 2-a oara ca oricum ei se desprind si nu am ce face cu dosarele lor - am inregistrat aceste lucruri in procesul verbal de predare-primire.
Pana sa-mi predea actele m-a anuntat ca sedinta nu e valabila, ca s-a incalcat legea ...
Dupa ce mi-a predat actele am constatat ca in registrul de procese verbale ale adunarilor generale si de comitet a semnat cu obiectii, apoi dupa semnaturile de prezenta si-a adaugat obiectiile si au semnat din nou o parte din proprietari (prezenti si la sedinta) apoi a mai adaugat ca sedinta este nula si iar au semnat cativa proprietari.
In acele obiectii se stipuleaza ca nu m-a ales nimeni, ca nu s-a supus la vot, ca unul din membri nu a semnat nici de prezenta, ca s-au facut doar propuneri caci pe fondul vacarmului general din timpul sedintei persoana care a intocmit procesul verbal nu a mentionat nicaieri faptul ca "se supune la vot" sau "s-a votat".
Zilele urmatoare cei de la B s-au intrunit in sedinte, au strans semnaturi, si-au creat un comitet de initiativa si au declarat ca nu mai au nici un amestec cu asociatia mare, cred au si vorbit cu un avocat si si-au depus actele pentru infiintare.
In tot acest timp activitatea a decurs aproape normal, adica eu presedinte (fara mandat semnat de membri de comitet intrucat mi-au comunicat ca s-a hotarat desprinderea si nu mai au nici un amestec, ca-si dau demisia), acelasi administrator, totul parea in regula pana in momentul in care s-a afisat lista de plata pe luna februarie (in jurul date de 17 martie), iar salarul presedintelui mi-a fost dat mie.
Fostul presedinte si comitetul de la B au inceput sa depuna cateva cereri/solicitari in car stipuleaza ca presedintele avea conform mandatului perioada de preaviz 30 zile si trebuia sa primeasca inca un salariu, ca functionam ilegal si ni s-au solicitat in continuare inscrisurile precum ca nu au contracte si datorii la regii.
Pe fondul acestor nemultumiri eu am inregistrat o donatie prin care salarul presedintelui v-a fi folosit pentru inchiderea unui spatiu de la parterul bl. A ce va servi drept sediu intrucat sediul inregistrat la infiintarea asociatiei era numele strazii si numarul la care se afla bl. B, fara ale detalii. Cheltuielile au depasit cu vrea 66 lei valoarea salariului si au fost impartite pe cele 2 blocuri (60 apartamente + spatii comerciale).
Intrucat administratorului i-a fost imposibilia eliberarea de inscrisuri privind existenta sau nu a contractelor si datoriilor zero catre regii pentru ca fostul presedinte nu a incheiat un protocol cu fostul administrator, pe care l-am avut pana in 2014, la care bl. B figureaza cu penalizari de achitat, le-a dat situatia financiara la zi. Pe fondul insistentelor si amenintarilor administratorul si-a reziliat contractul de comun acord, fara preaviz, pe 31 martie, eu am semnat rezilierea intrucat am considerat ca nu poti tine pe cineva cu forta sa-ti administreze banii.
Intrucat intrasem in luna aprilie am facut un contract cu fostul administrator pentru intocmirea listelor de plata si pe luna martie contra cost, initial costul suplimentar s-a inregistrat tot pe luna martie, dar in urma contestatiilor celor de la B s-au refacut listel de plata, urmand ca factura cu servicii sa se inregistreze pe listele din aprilie. Listele au fost facute imediat dupa intrarea in posesia ultimei facturi, pe 8 si refacuta pe 10 si de aici alte nemultumiri caci de obicei era intocmita pe 17 ale lunii.
Intrucat nu am primit actele asociatiei, CIF-ul in special, pentru a putea schimba sediul in noua locatie amenajata si pentru a putea crea un cont in banca caci nu exista si stau cu banii in buzunar, am facut o sesizare la politie pentru medierea conflictului.
In ultimele zile am primit ultimatumuri pentru predarea actelor de la B catre comitetul lor si toti banii din februarie si pana acum, incluziv salarii si platile care s-au facut la stat (impozite) si amenintari cu plangeri la procuratura (au zis ca au si depus una acum in aprilie), ca-mi voi pierde libertatea si voi ajunge dupa gratii... ultimele afirmatii au fost facute in urma altei nemultumiri: un vecin de-al lor a platit pentru a-si putea vinde apartamentul si penalitatile de pe lista de plata (inclusiv cele mai vechi de 3 ani), atata timp cat ei au hotarat ca nu se mai plateasc (ca se prescriu). Acesti bani din penalitati nu pot fi folositi decat pentru plata penalitatilor catre furnizori sau pentru lucrari de reparatii sau achizitii in folosul asociatiei. Intrucat exista o factura restanta la curent, pentru a nu ramane fara lumina pe casa scarii si fara lift, administratorul a folosit o parte din penalizari, urmand ca acestea sa se reintregeasca din incasarile ulterioare. Intre timp s-au mai acumulat restante la alte 2 facturi, iar fondul de penalizari inca nu este reintregit. Cei de la B solicita aceste penalizari pentru a fi folosite ca fond constitutiv pentru noua asociatie, iar facturile vor sa le achite din salariile luate "ilegal" de mine si de administrator pentru intocmirea listelor.
Pe de alta parte cenzorul face "presiuni" sa merg la departe si sa administrez asociatia pana cand cei de la B obtin statutul de persoana juridica, sa mut sediul, sa fac cont in banca, sa achizitionez soft si calculator pentru usurarea muncii de administrare pentru situatia actuala si pentru administratorii care vor mai veni, caci in maxim o luna va trebui generata factura pe aprilie.
Neavand comitet, iau singur deciziile si presiunea e tot mai mare pe umerii mei, am 2 copii mici de crescut si ei ma ameninta cu lipsirea de libertate pentru 1000 lei fondul de penalitati incasat si nereintregit.
Azi iar vor veni sa le predau actele, nu stiu cat voi mai putea rezista.
Cum as putea iesi din acest impas, e indreptatita cererealor de predare a documentelor, va rog sa ma ajutati cu un sfat. Eu le-am propus sa convoace o adunare generala intrucat interesul e al lor, sa predau actele altcuiva, fie si de la bl. B, dar nu vor. Au mai mentionat ca vor inchide actuala asociatie si ca cei de la A vom ramane fara statut.
Am incercat in mare sa prezint situatia, posibil sa mai fi omis anumite detalii pe care nu mi le amintesc pe moment.
Cel mai recent răspuns: marq , utilizator 14:23, 22 Aprilie 2015
Solicitati sprijin din partea serviciului specializat cu asociatiile de proprietari din cadrul primariei in vederea clarificarii modului de predare/primire.
Sfaut lor (imediat dupa adunare) a fost sa reconvoc o adunare generala pentru mandatare (cu semnaturi de la 20% din proprietari), dar cu cine sa fac sedinta daca ei pretind ca s-au desprins?
Ma gandesc ca poate este cineva pe aici care imi poate spune daca e legal demersul lor.
Va confruntati cu situatie delicata,mai ales datorita neclaritatilor din procesul verbal intocmit la adunarea generala
Fara analiza temeinica a datelor relevante din procesul intocmit la adunarea generala,orice discutie este hazardata
Oricum este suspecta situatia in care initial adunarea generala reconvocata s-a desfasurat si procesul verbal a fost semnat de participanti,iar ulterior au fost consemnate alte aspecte,obiectii cu noi semnaturi
Este evident ca exista un climat de animozitati,antipatii,iar in cazul in care deja au aparut amenintari,nu se justifica a mai starui in actiunea de preluare responsabilitatea de presedinte de asociatie
Redactati proces verbal de predare primire documente asociatie si predati documentatia
De unul singur nu veti putea conduce asociatia.
Convocati o adunare generala extraordinara cu sprijinul a 20% din cei din bl. A si alegeti un nou comitet executiv, presedinte, etc.
Daca nu ati fost ales atunci de ce fostul presedinte v-a predat din documente? Doar ca sa scape de ele?
@marq a scris
Pana sa-mi predea actele m-a anuntat ca sedinta nu e valabila, ca s-a incalcat legea ...
Dupa ce mi-a predat actele am constatat ca in registrul de procese verbale ale adunarilor generale si de comitet a semnat cu obiectii, apoi dupa semnaturile de prezenta si-a adaugat obiectiile si au semnat din nou o parte din proprietari (prezenti si la sedinta) apoi a mai adaugat ca sedinta este nula si iar au semnat cativa proprietari.
In acele obiectii se stipuleaza ca nu m-a ales nimeni, ca nu s-a supus la vot, ca unul din membri nu a semnat nici de prezenta, ca s-au facut doar propuneri caci pe fondul vacarmului general din timpul sedintei persoana care a intocmit procesul verbal nu a mentionat nicaieri faptul ca "se supune la vot" sau "s-a votat".


Aici e lucru amestecat, lipsa de consecventa, in concluzie o mare bataie de joc.
Adica, cand sunteti noul presedinte si v-au predat cu PV stampila si actele, cand nu sunteti si AG a fost nula, cu fals in acte, cum ar fi acele adaugiri ulterioare ....

Faceti bine si predati inapoi tot ce vi s-a dat, stati cuminte si asteptati sa-si faca propria asociatia a blocului B si apoi vor fi nevoiti sa predea ce nu le mai trebuie, adica stampila si dosarele blocului B.
Va trebui, dupa cate am aflat in ultimul timp, sa va infiintati si dv. propria asociatie de proprietari, dar va sfatuiesc sa o faceti cand se vor limpezi lucrurile.
Pana atunci ramaneti un simplu proprietar, ca altfel va bagati intr-un cuib de viespi din care nu va vad iesind in regula.

Alte discuții în legătură

Culmea tupeului dalv dalv Dupa mai bine de 3 luni de cand am reusit sa intru in posesia documenteleor pentru verificare in calitate de cenzor ales, am descoperit preintre multe altele ... (vezi toată discuția)
Fond redresare-legal mar32 mar32 Buna ziua, Sunt ales presedinte nou al unui bloc din Bucuresti, fostul administator a adus un prejudiciu blocului in valoare de 140.000 lei,si prin sedinta ... (vezi toată discuția)
Revocare presedinte asociatie de proprietari annabela annabela Pt. revocarea din functie a presedintelui asociatiei de proprietari si a casierilor sunt valabile si tabelele nominale cu semnaturilor locatarilor-proprietari ... (vezi toată discuția)