avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 880 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajat la 2 ore
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajat la 2 ore

buna ziua,sunt studenta si as dori sa ma angajez, angajatorul a spus ca ma angajaza la 2 ore pe zi in acesta situatie eu peste un an daca ma hotarasc sa fac un copil , voi lua indemnizatie?
2. as mai avea varianta de am face pfa dar nu stiu care este procedura si cum ar fi mai bine sa fac.
Ma puteti ajuta? Multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:49, 22 Aprilie 2015
1. Acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului nu este conditionata de durata timpului de munca - norma intreaga sau timp partial.

2. Art. 2 din OUG nr.111/2010 :
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi: .
.....

Din interpretarea acestui articol reiese ca legiuitorul nu a conditionat acordarea indemnizatiei pentru CCC de durata timpului de munca (norma intreaga sau partiala). Asadar, poate beneficia de aceasta indemnizatie orice persoana care a realizat in ultimul an anterior datei nasterii copilului, timp de 12 luni, venituri realizate in baza oricarui tip de c.i.m. indiferent de durata timpului de munca.