Este obligatoriu ca o Asociatie de Proprietari sa aiba cenzor(i)?
Cenzorul trebuie sa semneze si el corespondenta dintre Asociatie si Proprietar, in cazul in care este vorba de prezentarea anumitor situatii referitoare la calculul listelor de plata (contestatii)?
Asociatia de proprietari trebuie sa aiba cenzor pentru verificarea legalitatii documentelor emise de asociatie, pentru verificarea corectitudinii calculelor in listele de intretinere pe care trebuie sa existe si semnatura acestuia, pentru verificarea unei bune evidente a fondurilor asociatiei, pentru verificarea situatiei incasarilor si platilor, pentru verificarea tranzactiilor in contul bancar, cu alte cuvinte trebuie sa monitorizeze activitatea financiara cu precadere a asociatiei.
Nu trebuie sa semneze corespondenta intre conducerea asociatiei sau administrator si proprietari.
Legea 230/2007 prevede obligativitatea unui cenzor in comitetul executiv.
Cenzorul are printre atributii si verificarea listelor de intretinere si prin urmare in cazul unui raspuns privitor la liste poate sa confirme corectitudinea informatiilor.
Legea nr 230/2007 si HG nr 1588/2007 contin dispozitii care obliga ca asociatia de proprietari sa detina cenzor/comisie de cenzori care sa verifice lunar sau ori de cate ori este necesar legalitatea documentelor asociatiei de proprietari
Cenzorul are obligatia lunar sa verifice si sa contrasemneze lista de intretinere
Azi am aflat ca asociatia noastra nu are cenzor de peste 2 ani de zile... eu fiind mai nou mutat in bloc.
Listele, intr-adevar, nu poarta semnatura cenzorului.
Ce se poate face in acest caz, daca nu exista cenzor?