Firma la care am lucrat a intrat in insolventa in noiembrie 2014 .Se tot schimba lichidatorul judiciar iar salariatii nu si-au primit actele de incetarea contractului de munca, actele de vechime, actele de inregistrare pentru a beneficia de indemnizatia de somaj si nici drepturile salariale. Va rog respectuos sa ma indrumati ce sa fac pentru a-mi primi actele necesare.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
In acest caz, solicitati in scris lichidatorului sa va comunice decizia de incetare a c.i.m., iar in caz contrar sesizati ITM-ul.
Am solicitat in scris primului lichidator actele necesare dar nu mi-au fost eliberate pe motiv ca nu sunt bani si respectivul lichidator nu a preluat actele de la firma aflata in insolventa. Cel de-al doilea lichidator dupa doua saptamani de la numire a facut cerere de inlocuire si i-a fost aprobata, iar de doua saptamani astep sa numeasca al treilea lichidator.Astazi 5 mai este un alt termen la proces si sper sa numeasca alt lichidator.
Demisie la zi
otiliap
buna ziua
in cat timp de la depunerea demisiei la zi conf art 81 alin 8 trebuie sa primesti de la angajator actele de lichidare? angajatul ce obligatii mai ... (vezi toată discuția)