avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 417 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... In ce conditii se poate inchide o asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

In ce conditii se poate inchide o asociatie de proprietari

Buna ziua,
nu stiu daca asta e termenul corect, de "a inchide", poate desfiinta e mai corect.
Intrucat un bloc din asociatie si-a intocmit dosarul pentru a crea o asociatie separata, nu stiu la ce sa ma astept, in calitate de presedinte, in privinta celorlalti proprietari in conditiile in care fostul presedinte (proprietar in blocul cu initiativa) nu vrea sa predea CIF-ul si sustine ca va desfiinta asociatia dupa ce va obtine personalitatea juridica pentru cea noua. Poate face asa ceva?
Sa le luam pe rand:
Desi am mai vazut niste postari pe-aici in legatura cu aceasta tema, raspunsurile nu m-au multumit.
Dvs. ziceti ca la un moment dat in cadrul unei as. prop. ati fost doua (mai multe blocuri), as. prop. de sine statatoare, cu acordarea personalitatii juridice de catre judecatorie, CIF-ul acordat de catre ANAF-ul local si toate documentele asociatiei (statut, acorduri de asociere, etc.).
Ce se intampla in cazul desprinderii, unui bloc sau a unei scari?
Asociatia "mama" trebuie sa moara, sa fie desfiintata?
Dar daca asociatia mama are 'nspe blocuri si, asa cum ziceti, proprietarii din blocuri, vor sa se desprinda pe rand - un bloc se desprinde in aprilie 2014, altul mai tarziu, in septembrie 2014, urmeaza un alt bloc sa se desprinda in aprilie 2015 - si lista poate continua, functie de configuratia initiala a as. prop. - deci ce se intampla cu asociatia mama?
Nu poate functiona? Si daca este cineva, poate sa ne spuna de ce nu poate functiona in configutatia ramasa?
Ca este necesar sa se faca modificari la statut? De acord. Si ce modificari mai trebuiesc facute?
Pai in momentul desprinderii, noile asociatii trebuie sa incheie un protocol asa-zis de desprindere cu "zesterea" cu care pleaca. Cu acest protocol in original, cei doi presedinti merg pe la fiecare funizor de servicii si utilitati carora li se preda o copie dupa acest protocol. Numai in aceste conditii noii asociatii i se pot intocmi contracte de furnizare. In anexa facturii emise catre as. mama nu va mai apare scara/blocul noii asociatii desprinse.
................
Deci vechea asociatie poate sa functioneze in continuare - bine merci, fara a fi impedicata de un presedinte plecat in alta asociatie. De altfel plecarea, desprinderea sau constituirea unei noi asociatii trebuie facuta in mod amiabil, presedintele trebuie sa predea noii conduceri toate documentele aflate in posesie, stampila, cheile si ce mai are pe-acolo.

Daca nu va intelegeti cu fostul presedinte, incercati sa discutati in ideea in care v-am aratat, dar daca nu se poate, primul pas tre' sa-l faceti la Primarie, la serv. as. prop. Puneti totul pe hartie si cereti ajutorul urgent al acestora. Daca situatia treneaza puteti apela si la sectia de politie de care apartineti. In mod normal nu trebuie sa se ajunga aici, dar asta este, asa inteleg unii oameni sa colaboreze.
Mult succes!
Interesant e ca la noi sunt gestiuni separate din totdeauna; fostul administrator, societate apartinand primariei, ne-a lasat cu impresia ca avem asociatii separate, a incheiat contracte separat pentru fiecare bloc, dar realitatea a fost ca celalalt bloc si-a facut asociatie iar noi am fost alipiti de administrator la momentul oportun, iar acum acelasi bloc vrea sa se desprinda din nou si ca sa nu ramana pagubiti pentru banii cheltuiti vor sa inchida asociatia initiala - nu stiu daca e posibil asa ceva.
...
La serviciul asociatii, verbal, prima sugestie a fost convogarea unei noi adunari generale cu acordul a 20% din proprietari (asta se intampla in februarie), iar cand le-am zis ca celalalt bloc se considera desprins si nu mai colaboreaza am primit doar o ridicare din umeri.
Politia nu a considerat de competenta ei si mi-a sugerat sa trimit o notificare prin executor judecatoresc, lucru si facut dar fara rezultat.
Singura solutie ar ramane actionarea in instanta.
Nu inteleg cum de unii oameni refuza cu indarjire sa colaboreze, nu vor nici adunare generala ca sa predau eventual stampila si actele pe care le am altcuiva pe care sa-l agreeze ei, nu vor nici sa lase lucrurile sa decurga "normal" si sa le scot in continuare listele de plata si sa incasez/platesc (pana se va putea angaja un nou administrator caci ultimul a plecat si eu singur nu prea pot angaja de capul meu), vor doar predarea pur si simplu a documentelor si chitantierelor pentru blocul lor pe baza de PV si atat, nici gand de predare CIF gratis.
Nu stiu cum de m-am lasat antrenat in situatia asta, stau stresat toata ziua si ma gandesc la amenintarile lor pe marginea intocmirii incorecte a PV-ului de la ultima adinare generala in care nu s-a scris clar se voteaza, a faptului ca nu am mandat caci ceilalti 2 membri de comitet sunt de la blocul celalalt si a faptului ca tin (sunt fortat de conjunctura) loc si de administrator si de casier, doar ca cenzor mai exista o persoana care isi asuma functia, lucruri pentru care imi promit ei ca ma actioneaza in instanta si vor scoate de la mine toti banii reprezentand cheltuielile pe care nu le accepta ei incepand cu luna februarie. #-o
Ei, nu disperati. Lasati-ii sa se de-a singuri cu capul de perete...

Faptul ca aveti contracte separate - eu zic ca situatia este mai buna, adica cam stiti ce aveti in evidenta fiecare bloc.
Va dau exemplul meu: asociatia noastra are 504 apartamente, 11 blocuri raspandite pe 19 scari. Sigur, la furnizori avem cate un singur contract, dar asat nu inseamna ca este harababura in evidente... Spre exemplu, furnizorul de apa emite o singura factura, insa in anexa acesteia, avem pozitii separate pe fiecare scara, astfel incat daca un bloc, o scara nu-si achita factura lunara, pot in orice moment sa comunic furnizorului, daca este cazul - unde sa sisteze furnizarea apei. Cred ca ati inteles, furnizorul nu sisteaza furnizare la toate blocurile, ci numai acolo unde este nevoie... Din fericire, in ultimii 15 ani nu a mai fost cazul de asa ceva.

Ce sa va mai zic, incercati discutia cu ceilalti in sensul arata de catre mine in postarea anterioara - pentru ca acesta este mersul firesc al lucrurilor.
Stau si ma intreb care este chichirezul ca ei doresc sa se desprinda - si este f. bine, dar vor sa va puna bete in roate, sa va tachineze, sa va puna sa achitati nush ce cheltuieli...

Interesanta este opinia oamenilor si dintr-un bloc si celalalt - asta daca sunt oameni carora le pasa de situatia in care se afla. Chiar nu le pasa de nimic?
In fine, trebuie sa faceti ceva. Ma mir ca cei de la Primarie nu va ajuta - pentru ca de fapt acesta este rolul lor si va citez din:
LEGE Nr. 230 din 6 iulie 2007
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari

ART. 52
(1) Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti sprijină activitatea asociaţiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Consiliile locale organizează în cadrul aparatului propriu un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari.
ART. 53
(1) Compartimentele specializate înfiinţate în cadrul autorităţii publice locale îndrumă şi sprijină proprietarii pentru a se constitui în asociaţii de proprietari.
(2) Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti îndrumă şi sprijină asociaţiile de proprietari pentru îndeplinirea obligaţiilor locale ce le revin asupra proprietăţii comune.
ART. 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari.
ART. 55
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari.


Nu mai zic nimic despre prev. art. 55 ca aici peste tot primariile nu s-au ocupat de nicio culoare, insa nu ar fi rau ca de comun acord cu celalalt bloc sa apelati la un expert contabil sa va separe gestiunile!

Va doresc mult succes si mai reveniti, sa ne spuneti cum ati definitivat separarea.
Pana la separarea definitiva mai este.
Ieri am avut iar o "discutie" cu ei, de fapt ei au venit iarasi cu amenintari dupa ce le-am solicitat citirea apometrelor si i-am informat ca se va crea haos in liste fara evidenta banilor incasati. de fiecare data eu le dau in scris cu nr. de inregistrare iar ei vin cu solicitari verbale, nu mi-au dat nici o cerere dar vor copii dupa chitante si dovada platii facturilor la blocul lor. Tot ce trimit eu pe email ei listeaza si se lauda ca au un dosar gros cu care o sa ma bage direct la puscarie si voi vinde si apartamentul ca sa le platesc lor cheltuielile/daunele.
De cand a plecat administratorul ei au platit foarte putin la mine si prin urmare nu am avut cu ce plati facturile - inca nu am reintregit fondul de penalizari din care fostul administrator a platit o factura mai veche la curent - lipsa acestui fond constituind si unul din motive pentru care vor ei sa ma actioneze in instanta.
In continuare refuza orice sedinta de Adunare generala, care zic eu ar fi in interesul lor, putand astfel prelua foarte usor dosarele de la mine daca se mobilizeaza.

Da, am sa pun si pe hartie toata povestea si am sa o trimit la Serviciul asociatii, mai astept azi un raspuns de la cenzor care merge la ... Federatia Asociatiilor de proprietari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Separare asociatie proprietari maryad maryad Suntem o asociatie de proprietari cu doua scari si dorim separarea. Avem contracte cu furnizorii de utilitati pe fiecare scara in parte, situatia activ-pasiv ... (vezi toată discuția)
Lipsa conventie intre asociatii de proprietari constituite pe scari denissse denissse Sunt presedintele unei asociatii de proprietari care s-a constituit pe o scara de bloc prin desprinderea din vechea asociatie de locatari care functiona pe tot ... (vezi toată discuția)
Admin blocului doar_eumike doar_eumike Buna seara, am urmatoarea speta: in luna iunie..s-a facut sedinta extraordinara a asociatiei de locatari X si Y..in care s-a stabilit inlaturarea vechii ... (vezi toată discuția)