Ei, nu disperati. Lasati-ii sa se de-a singuri cu capul de perete...
Faptul ca aveti contracte separate - eu zic ca situatia este mai buna, adica cam stiti ce aveti in evidenta fiecare bloc.
Va dau exemplul meu: asociatia noastra are 504 apartamente, 11 blocuri raspandite pe 19 scari. Sigur, la furnizori avem cate un singur contract, dar asat nu inseamna ca este harababura in evidente... Spre exemplu, furnizorul de apa emite o singura factura, insa in anexa acesteia, avem pozitii separate pe fiecare scara, astfel incat daca un bloc, o scara nu-si achita factura lunara, pot in orice moment sa comunic furnizorului, daca este cazul - unde sa sisteze furnizarea apei. Cred ca ati inteles, furnizorul nu sisteaza furnizare la toate blocurile, ci numai acolo unde este nevoie... Din fericire, in ultimii 15 ani nu a mai fost cazul de asa ceva.
Ce sa va mai zic, incercati discutia cu ceilalti in sensul arata de catre mine in postarea anterioara - pentru ca acesta este mersul firesc al lucrurilor.
Stau si ma intreb care este chichirezul ca ei doresc sa se desprinda - si este f. bine, dar vor sa va puna bete in roate, sa va tachineze, sa va puna sa achitati nush ce cheltuieli...
Interesanta este opinia oamenilor si dintr-un bloc si celalalt - asta daca sunt oameni carora le pasa de situatia in care se afla. Chiar nu le pasa de nimic?
In fine, trebuie sa faceti ceva. Ma mir ca cei de la Primarie nu va ajuta - pentru ca de fapt acesta este rolul lor si va citez din:
LEGE Nr. 230 din 6 iulie 2007
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
ART. 52
(1) Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti sprijină activitatea asociaţiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Consiliile locale organizează în cadrul aparatului propriu un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari.
ART. 53
(1) Compartimentele specializate înfiinţate în cadrul autorităţii publice locale îndrumă şi sprijină proprietarii pentru a se constitui în asociaţii de proprietari.
(2) Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti îndrumă şi sprijină asociaţiile de proprietari pentru îndeplinirea obligaţiilor locale ce le revin asupra proprietăţii comune.
ART. 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari.
ART. 55
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari.
Nu mai zic nimic despre prev. art. 55 ca aici peste tot primariile nu s-au ocupat de nicio culoare, insa nu ar fi rau ca de comun acord cu celalalt bloc sa apelati la un expert contabil sa va separe gestiunile!
Va doresc mult succes si mai reveniti, sa ne spuneti cum ati definitivat separarea.