avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 961 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Dosar pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Dosar pensie

Buna seara,
sunt asistenta medicala in cadrul DSP si imi desfasor activitatea intr-o unitate de invatamant prescolar de stat si va rog sa-mi spuneti daca de la depunerea dosarului de pensionare si pana la primirea deciziei de pensionare si implicit primirea primei plati a pensiei imi pot continua activitatea in unitatea scolara?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: anette03 , utilizator 22:22, 8 Mai 2015
1. Din Codul muncii:

Art. 56
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
...
c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II;
...

(2) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. c)—j), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare.


2. - Daca este vorba de pensionare pentru limita de varsta, fara reducerea varstei standard de pensionare, angajatorul este obligat sa ca inceteze contractul individual de munca (CIM) la data indeplinirii varstei standard de pensionare si a stagiului minim de cotizare.
- Cu aceeasi data va poate incheia un alt CIM.

3. Daca este vorba de alt fel de pensionare atunci incetarea CIM se face la data comunicarii deciziei de pensie.
Va multumesc pentru promptitudine!=D>