avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Abuz in impunerea cuantumului chiriei si a clauzelor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Abuz in impunerea cuantumului chiriei si a clauzelor - contract de inchiriere suprafete comune destinat reclamei - incheiat intre Asociatia de Proprietari si S.R.L. cu sediul in bloc

Buna ziua,

Sunt proprietarul unui apartament la parterul unui bloc parte dintr-o asociatie de proprietari.
Jumatate din apartament este locuita de catre mine iar cealalta jumatate este destinata unui srl. propriu cu activitate de tip office unde sunt administrator.

Srl-ul functioneaza de mai bine de opt ani, pe parcursul carora a obtinut dreptul legal de a amplasa o reclama luminoasa ancorata pe fatada blocului, deasupra ferestrelor apartamentului al carui sunt proprietar.

La momentul respectiv (in urma cu mai bine de sase ani), s-a obtinut:
1. Acordul locatarilor direct afectati.
2. Acordul Asociatiei de Locatari care, la acea vreme, nu si-a manifestat nici o doleanta de ordin material.
3. S-au obtinut certificat de urbanism si autorizatie de constructie de la primaria de sector.
4. Se plateste la Taxe si Impozite taxa de afisaj si publicitate pentru reclame afisate in locuri publice.

In urma cu cativa ani, Asociatia de Locatari s-a transformat in Asociatie de Proprietari cu o conducere diferita, care a impus srl-ului incheierea unui contract de inchiriere intre srl si Asociatia de Proprietari prin care firma plateste Asociatiei o suma de bani lunara (chirie) pentru suprafata inchiriata.

Acest contract prevede clauze in favoarea Asociatiei si clauze in favoarea Beneficiarului si s-a tot reinoit automat in ultimii ani, doar suma chiriei modificandu-se cu acordul partilor.

Mai nou, au intervenit unele schimbari in identitatea persoanelor din conducerea Asociatiei si in urma cu cateva zile au adus la sediul firmei un nou contract spre a fi semnat.

Noul contract prevazut de catre ei, adica de catre Asociatie nu este acelasi cu cel agreat anterior, ci contine numai clauze favorabile Asociatiei dar nu prevede si drepturile firmei (negociate si stipulate in contractul anterior care se doreste a fi reinoit).

Mai mult, suprafata totala inchiriata in contractul propus de ei este acum micsorata si suma lunara perceputa se pretinde a fi majorata cu peste +100%.

Am incercat sa port o convorbire telefonica cu presedintele asociatiei insa el mi-a raspuns pe un ton
agresiv si m-a "pus la punct" motivandu-mi urmatoarele:
a) cuantumul chiriei a fost stabilita in adunarea Asociatiei de proprietari care a avut loc in urma cu patru luni.
b) clauzele, termenele si modelul contractului de inchiriere s-au stabilit in sedinta comitetului de bloc.

Nota bene; conform legii 230, deciziile Adunarii Generale si a hotararilor Comitetului Executiv se afiseaza la avizier in termen de ? zile de la data adoptarii - ceea ce ei nu au facut /nu fac. Nici nu am indraznit sa-i spun domnului care era vadit deranjat ca-i cer socoteala.
In fine, conversatia telefonica s-a incheiat in mod neproductiv pentru ambele parti.

Din cate imi amintesc, am citit undeva ca termenele unui contract se negociaza de catre parti, (nu se impun).

Asi avea urmatoarele chestiuni pe care le-asi dori a fi clarificate ;
5. are dreptul Asociatia sa impuna termenii, clauzele si formatul contractului si daca da, care este baza legala?
6. are dreptul Asociatia sa impuna cuantumul chiriei per metru patrat si daca da, care este baza legala?
7. ce consecinte ar suporta srl.-ul in cazul ca hotarasc sa nu dau curs reinoirii contractului abuziv propus de ei?
8. ce consecinte legale ar putea sa suporte Asociatia in cazul ca vor decide sa afecteaze interesele de publicitate ale firmei prin demontarea reclamei de pe fatada blocului?

De mentionat ca, contractul in vigoare (si care Asociatia doreste sa-l modifice si sa-l reinoiasca) contine si o clauza care prevede ca reclama poate fi desfintata numai in baza unei hotarari judecatoresti ramase definitive.
Aceasta clauza nu se doreste de catre Asociatie a fi pastrata, dar in locul ei au introdus o clauza care da dreptul Asociatiei sa dezafecteze reclama in urma hotararii comitetului de bloc.

Va multumesc anticipat pentru opiniile si sfaturile dumneavoastra.

Ultima modificare: Duminică, 28 Iunie 2009
10314, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 12:14, 2 Iulie 2009
Pe acest site dar si pe altele gasiti mai multe modele de contracte si conventii ce se pota adapta la situatia dv .
Cautati-le si faceti chiar dv un pas spre rezolvarea conflictului. Intocmiti o conventie, oferiti asociatiei ceva mai mult decat pana acum si intelegeti-va omeneste cu cei care conduc asociatia. Poate iesiti mai ieftin platind mai mult asociatiei decat ati angaja un avocat si asa mai ramaneti si in relatii bune cu vecinii dv.
adriantot a scris:

Pe acest site dar si pe altele gasiti mai multe modele de contracte si conventii ce se pota adapta la situatia dv .
Cautati-le si faceti chiar dv un pas spre rezolvarea conflictului. Intocmiti o conventie, oferiti asociatiei ceva mai mult decat pana acum si intelegeti-va omeneste cu cei care conduc asociatia. Poate iesiti mai ieftin platind mai mult asociatiei decat ati angaja un avocat si asa mai ramaneti si in relatii bune cu vecinii dv.


Multumesc pentru raspuns si sfat.
La acelasi lucru ma gandeam si eu... stiu, ar fi fost simplu daca s-ar fi putut rezolva doar asa insa ieri, o sursa din comitetul executiv al Asociatiei mi-a spus (neoficial) ca administratia blocului are de gand sa treaca noua suma (stabilita abuziv pe noul contract emis de ei) la lista de intretinere incepand cu luna viitoare.
De aceea le-am intocmit o instiintare scrisa pe care le-o voi trimite prin Posta cu comfirmare de primire.

Deci, se pare ca Asociatia, (mai precis 1-3 persoane din administratie si comitet) considera ca au dreptul sa treaca la lista de intretinere orice suma stabilita unilateral de catre "Asociatie" pe motiv ca au inregistrat noul contract in documentele lor.
Si atunci, ce se poate face mai departe in cazul in care nu vor accepta sa primeasca o contestatie prezentata in termenul legal de 7 zile?
Daca o sursa din comitet (neoficial) va intoxica aruncand o informatie aiurea, dv aveti timp sa credeti ?
Cat de departe este sediul asociatie sau presedintele de dv , de nu puteti discuta ?
Daca v-au instiintat ca trebuie sa amendati , sa incheiati al;t contract , trebuie sa mergeti la asociatie si sa discutati. Daca nu raspundeti acelei instiintari , comitetul, conform legii poate aplica noul contract.
Daca dv vreti sa contestati o suma afisata pe lista de plata o puteti face in termen de 10 zile de la afisare , nu in 7 zile. In 7 zile trebuie sa primiti raspunsul. Studiati legea ca nu e greu. Ce ar fi sa ne angajam avocat sau consilier pentru a ne intocmi, viza orice cerere catre primarie, finante, politie ? Sa ne angajam consilier pentru a circula pe strada conform legii?
Daca doriti o consiliere , apelati la un specialist dar strict pentru a va ajuta sa incheiati cu asociatia un nou contract.
Avem 13 firme la parterul blocului si nu si-a angajat sau trimis vreuna avocatul la asociatie. Cu unii am avut probleme si-am actionat in instanta. Deabia acolo au angajat un avocat sa-i reprezinte .
@10314,
Am inteles de la dvs. ca faceti parte din as. prop. a carei conducere nu respecta intelegerile facute mai inainte de ... alta conducere! Foarte rau... Ganditi-va la consecinte, dar la alt nivel! Este de-a dreptul caraghios, dar se vede traba ca la noi este o moda sa pui bete in roate unui mic intreprinzator - care, culmea vrea sa faca o treaba in mod legal... si mai aduce si foloase materiale propriei as. de prop.!
Explicatile acestor cetateni aflati vremelnic in nemaipomenitele functii de conducere a unei as. de prop. ca pur si simplu isi bat joc de dvs. ca intreprinzator privat si membru al as. prop. pe care chipurile acesti oameni va reprezinta in relatiile cu tertii.
Asa cum spuneau mai sus colegii de forum, incercati totusi discutii chiar in sedinta com. ex. - respectiv fata in fata si daca discutia nu da roade, trebuie sa renuntati la locul de amplasare actual si sa-l mutati pe geamul apartamentului prop. personala, pentru care nu veti mai plati nimic.
Sa ne tineti la curent cu demersurile dvs. Mult succes!
adriantot a scris:

Daca v-au instiintat ca trebuie sa amendati , sa incheiati al;t contract , trebuie sa mergeti la asociatie si sa discutati.


In expunerea spetei am specificat incercarea mea de a discuta prin telefon cu conducerea Asociatiei. Va invit sa cititi subiectul initial cu atentie.


Daca nu raspundeti acelei instiintari , comitetul, conform legii poate aplica noul contract.


Domnul meu, nu sunt jurist de profesie insa, ma indoiesc de legalitatea procedurii pe care ati mentionat-o mai sus.
Cum contractul este LEGEA PARTILOR, impunerea unui contract semnat unilateral ar fi contrar legislatiei Romanesti in vigoare.


Daca dv vreti sa contestati o suma afisata pe lista de plata o puteti face in termen de 10 zile de la afisare , nu in 7 zile. In 7 zile trebuie sa primiti raspunsul. Studiati legea ca nu e greu.


Corect.
Insa, sumele pretinse la lista de intretinere trebuie sa fie justificabile, adica sa aiba acoperire legal-financiara.


Daca doriti o consiliere , apelati la un specialist dar strict pentru a va ajuta sa incheiati cu asociatia un nou contract.


Din nou, se pare ca d-voastra nu ati urmarit speta cu atentie.
In postarile anterioare deja am mentionat ca la ora actuala exista un contract legal valabil care prevede reinoirea sa automata si anuala daca partile nu convin altfel. Cum nici una din parti nu a invocat rezilierea, nu vad rostul incheierii unui alt contract incheiat unilateral si pe termenele Asociatiei, dar care contine termene in defavoarea Beneficiarului.


Avem 13 firme la parterul blocului si nu si-a angajat sau trimis vreuna avocatul la asociatie. Cu unii am avut probleme si-am actionat in instanta. Deabia acolo au angajat un avocat sa-i reprezinte .


Ceea ce inseamna ca d-voastra sunteti un reprezentant de calitate care nu incearca sa lezeze drepturile celor cu care intra in acorduri.
Cum subiectul initial incearca sa prezinte aceasta speta drept un abuz al Asociatiei, contributia d-voastra de mai sus vine doar ca o franare a ideilor expuse.

Este protocolar, totusi, sa va multumesc pentru atentia acordata.

Alte discuții în legătură

Asociatia ma pune sa platesc o data la 3 luni 1 pers la intretinere arimed arimed Buna ziua, As dori si eu un ajutor juridic din partea dumneavoastra. Am o garsoniera unde nu a locuit nimeni vara aceasta, nefigurand nimeni la ... (vezi toată discuția)
Actualizare incheiere de sedinta 123321123 123321123 incheierea de sedinta privind infiintarea asociatiei de proprietari nu a fost actualizata cu noile organe de conducere alese deciziile adoptate de comitet ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli cu salarii angajati pe asociatia de locatari impuse de comitetul executiv. Alia14 Alia14 De curand am achizitionat un apartament intr-un bloc nou construit. Dezvoltatorul detine mai multe apartamente in acest bloc pe care nu le-a vandut si sustine ... (vezi toată discuția)