avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 841 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale De ce anume are nevoie o firma pentru a functiona?
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

De ce anume are nevoie o firma pentru a functiona?

Salutare.Tocmai am depus actele pentru deschiderea unei firme dar nu stiu ce trebuie sa fac in continuare pentru a putea fi in legalitate.Am inteles ca este nevoie de autorizatie,casa de marcat si stampila.Mai este nevoie si de altceva?Daca e important e un business cu bauturi naturale.O seara buna va doresc!
Cel mai recent răspuns: Ynna Dobre , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 22:19, 6 Mai 2015
ACTE NECESARE AUTORIZĂRII


Autorizaţia de comercializare se emite cu percepere de taxe, în baza unei cereri-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 15 Ordonanţa de urgenţă nr. 50/1998, şi a următoarelor documente:

a) certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului;

b) certificatul de înregistrare fiscală;

c) adeverinţa eliberată de organul fiscal teritorial, din care să rezulte că solicitanţii de autorizaţii nu au obligaţii fiscale faţă de bugetul de stat. Nu se consideră obligaţii fiscale faţă de bugetul de stat, în înţelesul acestei prevederi:

- sumele pentru care agenţii economici au obţinut de la Ministerul Finanţelor înlesniri la plata acestora;

- sumele stabilite în urma controalelor efectuate de organele fiscale de specialitate şi care se află în diferite stadii de contestare sau în judecată;

- sumele care fac obiectul hotărârilor de suspendare a executării, date de instanţele judecătoreşti;

d) declaraţia solicitantului, pe propria răspundere, privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, staţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfăşoară activitatea, precum şi adresele acestora;

e) licenţa de fabricaţie emisă de către Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, în cazul agenţilor economici producători interni care obţin venituri din vânzarea produselor supuse autorizării, provenite din producţia proprie, însoţită, în cazul agenţilor economici producători de alcool, de o declaraţie privind dotarea cu mijloace de măsurare a producţiei, vizată de supraveghetorul fiscal;

f) contractele de import încheiate cu partenerii externi sau comenzile de import, după caz, în situaţia agenţilor economici importatori care obţin venituri din vânzarea produselor supuse autorizării, provenite din operaţiuni proprii de import;

g) adeverinţă eliberată de organul fiscal teritorial, din care să rezulte deţinerea în patrimoniu a capacităţilor de producţie proprii, în cazul producătorilor interni de alcool şi de băuturi alcoolice, altele decât vinurile, ţuica şi rachiurile naturale.


TERMENE DE ELIBERARE A AUTORIZAŢIEI


În vederea eliberării autorizaţiei de comercializare a băuturilor alcoolice, care are o perioadă de valabilitate de 1 an, fiecare agent economic este obligat să depună cerere de autorizare, însoţită de documentaţia necesară, începând cu data de 10 decembrie a fiecărui an, până cel mai târziu la 10 ianuarie al anului următor (Pentru agenţii economici nou-înfiinţaţi, termenul de depunere a documentaţiei este de 10 zile de la data eliberării certificatului de înregistrare fiscală).

Autorizaţia se eliberează în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete.

Dacă un agent economic posedă o autorizaţie de comercializare pentru un produs sau altul din cele supuse autorizării şi doreşte autorizarea şi pentru alte produse, termenul de eliberare a autorizaţiei este de maximum 10 zile.

Pentru agenţii economici nou-înfiinţaţi sau pentru agenţii economici care îşi completează obiectul de activitate pe linia comercializării de produse supuse autorizării termenul de depunere a documentaţiei este de minimum 30 de zile înainte de data începerii activităţii pentru care se solicită autorizarea.


TAXE DE AUTORIZARE


Taxele de autorizare sunt menţionate în anexa nr. 16 la O.U.G. nr. 50/1998.

Taxele se plătesc în două tranşe egale, astfel:

- prima tranşă, în cuantum de 50% din valoarea totală prevăzută în anexa nr. 16 la O.U.G. nr. 50/1998 înainte de emiterea autorizaţiei;

- a doua tranşă, în termen de 6 luni de la data emiterii autorizaţiei.

În situaţia în care un agent economic a achitat prima tranşă a taxei de autorizare şi a primit autorizaţia de comercializare, dar până la încheierea termenului de achitare a celei de-a doua tranşe, din anumite cauze, acesta nu mai poate sau nu mai doreşte să desfăşoare activitatea de comercializare a produselor supuse autorizării, agentul economic respectiv, pe propria răspundere, printr-o declaraţie scrisă, face cunoscută această situaţie organului fiscal care i-a eliberat autorizaţia şi nu mai plăteşte cea de-a doua tranşă.

Taxele de autorizare se fac venit la bugetul de stat şi se varsă în acelaşi cont în care se colectează accizele.


AVIZ DE ÎNSOŢIRE A MĂRFII


Transferul produselor supuse autorizării dintr-un depozit al societăţii comerciale într-un alt depozit al acesteia, fără a schimba dreptul de proprietate asupra mărfii, se va face pe baza unui aviz de însoţire a mărfii, cu aceleaşi caracteristici ca şi documentele fiscale speciale. Pe lungimea în diagonală a fiecărui aviz se va inscripţiona, după caz, “Alcool – transfer”, “Băuturi alcoolice – transfer”, “Produse din tutun – transfer”, “Cafea transfer”. Aceste avize se tipăresc de către Regia Autonomă “Imprimeria Naţională”.

Necesarul de astfel de documente se stabileşte de fiecare agent economic autorizat, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, iar distribuirea lor către utilizatori se va face în aceleaşi condiţii ca şi în cazul distribuirii facturilor şi avizelor de însoţire speciale.

În cazul în care agentul economic comercializează băuturile alcoolice în sistem en gros, pentru desfăşurarea activităţii sale este obligat să completeze facturi fiscale şi avize de însoţire a mărfii pentru fiecare livrare de băuturi alcoolice. Aceste documente fiscale au un regim special şi poartă serii şi numere special alocate de RA Imprimeria Naţională agentului economic în cauză.

Fiecare livrare de băuturi alcoolice se poate realiza numai către agenţi economici care comercializează băuturi alcoolice en detail şi numai pe baza încheierii unor contracte de vânzare-cumpărare, care trebuie vizate şi înregistrate într-un registru special de către organele fiscale teritoriale în raza cărora îşi au sediul părţile semnatare. Facturile fiscale şi avizele de însoţire a transportului de băuturi alcoolice se întocmesc în momentul livrării.


Autorizatia necesara producerii, importarii sau comercializarii de alcool, bauturi alcoolice, produse ce contin alcool, tutun sau cafea

PERSOANE CARE NU POT FI AUTORIZATE


Nu vor fi autorizaţi de către Ministerul Finanţelor agenţii economici producători interni de alcool şi de băuturi alcoolice, altele decât vinurile, ţuica şi rachiurile naturale, care obţin venituri din comercializarea acestor produse şi care:

- înregistrează obligaţii fiscale faţă de bugetul de stat;

- nu deţin în patrimoniu capacităţi de producţie proprii;

- nu au în dotare mijloace de măsurare a producţiei realizate, în cazurile în care legea prevede aceasta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Accizarea tutunului produs in tara in cazul in care se doreste comercializarea sub forma de tutun vrac, ambalat la diferite gramaje. Conrad Conrad Nu reusesc sub nici o forma sa obtin informatii exacte in legatura cu accizarea tutunului. Situatia este urmatoarea: Producatorul X are o productie de x ... (vezi toată discuția)
Vanzare tuica, legal! Andrei_C Andrei_C Buna seara, vreau sa vand tuica cu acte in regula, ma poate lamurii cineva cum pot obtine timbrele pentru aceasta(produc tuica)? Multumesc frumos! (vezi toată discuția)
Comert cu vinuri si alte bauturi spirtoase banga banga As dori sa stiu care sunt conditiile, autorizatiile sau autorizarile de care are nevoie o societate comerciala care doreste sa comercializeze bauturi alcoolice ... (vezi toată discuția)