Va solicit ajutorul in urmatoarea speta! Imobil nou, cu 16 apt. vandute din total 22.
Dintre cei 16 propr., numai 10 doresc infiintarea si inreg. asoc. de propr.Ceilalti 6 au inchiriat si nu le pasa de cheltuielile comune.
-Apartm. sunt diferite ca suprafata.Au cumparat o suprafata din imobil si au compartimentat-o fiecare cum au considerat.Daca nu ne pun la dispozitie copiile de pe contractele de cumparare si C.I., noi nu avem cum sa completam dosarul ptr. inscrierea asociatiei.Dezvoltatorul care detine diferenta de 6 apt.(spatii spre vanzare)nu este interesatsa colaboreze, deoarece stie ca ulterior o sa apara cu cheltuieli pe suprafata indiviza, chiar daca spatiile sunt fara nici-o persoana.
Au inceput sa apara probleme in functionarea si organizarea imobilului.Unii proprietari platesc apa, curatenia, liftul, interfonul.Altii nu doresc sa plateasca nimic, deoarece nu avem chitantier, nefiind inregistrati ca asoc. de propr.!
Suntem o mana de oameni care mergem din usa in usa cu "sarut-mana, avem de platit apa, curatenia, etc"!
Nu putem sa gasim o cale legala pentru aceste plati?
Cum putem sa colectam un fond de constituire asociatie de proprietari?
Daca cautam un avocat sa faca aceste demersuri ptr. inscrierea asoc. de proprietari, poate sa-l oblige pe dezvoltator sa ne dea documentatia ptr. toate apartamentele(vandute si nevandute)?
Va multumesc.
Incercti initial sa apelati la mediator
Daca nu exista infiintata asociatie de proprietari dar beneficiati de utilitati,cum le asigura furnizorul de utilitati in lipsa unui contract de prestari servicii ?
Cine figureaza pe factura care o emite lunar funizorul de utilitati ?
Asta este o mare hiba! Factura de apa nu vine la adresa imobilului, deoarece se emite pe numele unei persoane particulare, cu numele absolut necunoscut de noi, ( cunoscut de catre dezvoltator)dar adresa este identica cu adresa imobilului nostru.
Daca n-am platit apa, au aparut somatii de plata lipite pe usile de la intrarea in imobil!
Noi mergem la Apa Nova si platim direct la casierie, fara sa ni se dea factura, ci doar chitanta, ca dovada a achitarii.Culmea, dezvoltatorul a cerut toate chitantele, ca dovada ca avem apa platita. Notarul trebuie sa stipuleze in contractual de vanzare-cumparare ca sunt achitate facturile catre furnizori.Unii cumparatori mai documentati solicita sa vada si dovada achitarii.
Facturile celorlalte utilitati vin la adresa noastra si au ca destinatar "asociatia de proprietari" care inca nu a fost constituita!Cum a facut asa un contract, fara CIF obligatoriu asoc.propr.?
Daca nu achitam facturile, noi suntem cei care suferim!Daca nu-i dam chitantele nu mai vinde nimic, si noi suntem mai interesati ca el sa vindem toate apartam. vandute, sa putem functiona normal, cu asociatie de propr. legal constituita.
Legislatia n-a prevazut asemenea situatii?Suntem ca in hatisurile unui labirint!
Oameni cinstiti, suntem " jucati" de cine nu ne asteptam!Era in stare de extaz cand ne intalneam ptr. a cumpara un apt. de la el, acum nu ne raspunde la telefon!
Am postat si postez asemenea cazuri, sa se stie in ce pot intra oamenii fara voia lor!
Sperand ca nu suntem singuri, asteptam o mana de ajutor de la persoanele care au solutii pertinente, legale si care sa reglementeze aceste situatii care se regasesc in noile imobile.
Va multumesc.
Haideti sa pornim de la ce avem ca punct de plecare, destul de fragil, dar sa faceti totusi o incercare.
Vasazica aveti un dezvoltator care vrea sa vanda si ii trebuie la notar chitantele, ca dovada ca are utilitatile platite.
Si dv., proprietarii i le dati. Degeaba? Pai n-ar trebui sa va dea ceva la schimb? Cum ar fi, de exemplu, numele celorlalti proprietari care nu locuiesc in condominiu, copii ale contractelor de vanzare-cumparare, precum si datele despre apartamentele nevandute inca. Va trebuie astea ca sa intocmiti acordul de asociere.
Daca dv. nu-i dati chitantele el nu poate sa vanda. Cred ca el are un interes mai mare sa scape de apartamentele nevandute decat aveti dv. sa infiintati asociatia si sa intrati in legalitate si in normalitate.
Daca nu vrea, lucrurile pot ramane la faza suspendata, dar dv. puteti sa incercati sa dati de proprietarii lipsa, solicitandu-le chiriasilor ceva date de contact - telefon, email. Sa luati legatura cu ei, sa le spuneti ce vreti sa faceti si sa-i rugati sa va sprijine.
@elga50
Va multumim din tot sufletul ptr. raspuns.Noi ne-am gandit ca am putea semna un protocol in acest sens.Nu cunostem daca este legal, fiind un caz atipic si despre care n-am gasit o precizare in legislatie; oare am putea sa-l exceptam de la cheltuielile ptr. spatiile nevandute?
Unii proprietari sunt chiar revoltati, si abia asteapta sa-l puna la plata(per cota-parte indiviza) ptr. spatiile nevandute.Precizez ca aceste spatii au fost amenajate folosind apa fara sa plateasca un leu, a folosit fitful ptr. toate materialele carate, iar mizeria lasata peste tot era curatata de femeia platita de acei cativa proprietari care aveau intelegere ptr. situatia existenta.
Acei proprietari care nu acceptau sa-si plateasca nici apa, aveau grija sa-i atentioneze ca n-au voie sa solicite nici-un leu daca nu au chitanta , cadru legal, s.a.m.d.
Mai e ceva foarte important!Cladirea a fost facuta pe etape!Initial proiectul a fost avizat ptr. parter si trei etaje.Dupa primele apt. vandute, a obtinut avize si subsolul tehnic, care aparea ca suprafata amenajata ptr. garaje, s-a transformat in spatii amenajate ptr.firme sau apartamente de locuit.Dupa alte cateva apt. vandute, terasa a fost amenajata si vanduta ca pod locuibil.Imobilul parea complet finisat, amenajat ptr. a intra in posesia apartam. cumparate.Surpriza totala:oamenii au suportat mizeria si zgomotul unui santier adevarat.
Primii cumparatori se simt mintiti in cel mai ordinar mod posibil.
Repet, am postat aceasta descriere pe forum, ptr. a se cunoaste cu ce situatii se confrunta persoanele care cumpara spatii in asemenea imobile.
Raspunsul dv. ne este de un real folos.Primiti apreciarea si multumirile noastre sincere.
Dv., cei care vreti sa infiintati asociatia, trebuie sa aveti ca prim obiectiv extrem de important agregarea tuturor spatiilor din interiorul condominiului, incluzand si spatiile de la subsol, si spatiile de pe terasa, fie ca sunt apartamente, fie ca sunt spatii cu alta destinatie decat cea de locuit care au un proprietar, dar si spatiile comune ale tuturor proprietarilor.
Asta, dupa parerea mea, este lucrul cel mai dificil de realizat: spatiile, proprietarii si proprietatea comuna. Evident ca ceea ce nu este vandut inca este proprietatea dezvoltatorului, proprietate individuala fiind, asa cum fiecare dintre dv. aveti cate un apartament (el are mai multe).
Tema noilor blocuri este relativ noua pentru noi si nici legislatia nu va serveste prea mult. Totusi trebuie pornit - asta e un lucru foarte clar pentru mine - de la identificarea spatiilor si proprietarilor.
De-abia apoi puteti trece la pasul urmator care ar fi intocmirea statutului, a acordului de asociere, AG de infiintare a asociatiei, strangerea de semnaturi, contractele cu furnizorii etc.
In acordul de asociere trebuie trecute toate spatiile proprietate individuala, fie ca sunt apartamente sau spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta, fie ca sunt vandute sau nu, fie ca proprietarii lor doresc sa se asocieze sau nu. De aceea spun ca identificarea aceasta este foarte importanta pentru ca altfel ati putea sa o croiti stramb de la inceput in sensul de a va trezi ca nu ati incorporat in condominiu spatii individuale carora mai tarziu nu le veti putea cere contributii la cheltuielile comune deoarece, nefiind integrate, inseamna ca nu sunt detinatoare de cote-parti indivize din proprietatea comuna. Si nu pentru ca in mod real n-ar avea cote-parti indivize in proprietatea comuna, ci pentru ca nu au fost consemnate in acordul de asociere.
Si vreau sa mai fac o precizare. Acordul de asociere nu este un document redactat numai intre cei care doresc asocierea, asa cum ar putea fi interpretat cuvantul "acord", ci este un document care incepe cu cel putin semnaturile de asociere ale unei majoritati de 50% + 1 dintre proprietari si se completeaza ulterior infiintarii asociatiei si cu semnaturile celor care adera mai tarziu la asociatie din diferite motive. Altfel spus in acordul initial trebuie lasat spatiu pentru semnaturile tuturor proprietarilor. Acesta este documentul care arata dimensiunea cote-parti indivize din proprietatea comuna a fiecarui proprietar din condominiu.