La noi in asociatie s-a schimbat administratorul de un an de zile.Mentionez ca suntem asociatie de locatari si administratorul impreuna cu presedintele au salarii dar nu stiu pe ce baza si cum incaseaza acesti bani.As dori sa fac sesizare la itm, anaf dar nu as dori sa il afecteze cu ceva pe vechiul administrator.Va rog sa-mi spuneti:
1 daca vin cei de la itm si anaf cat de in urma pot controla sau care este exact procedura.
2.cum sa procedez sa nu se afle cine a facut aceste sesizari
Adica cumva "cracanat in doua barci" :) Riscati sa cadeti in apa.
Intrebarile dv. sunt serioase, dar atitudinea este lipsita de responsabilitate, nu va suparati ca va spun.
Daca vreti sa puneti lucrurile la punct, sa faceti reclamatii, atunci trebuie sa va asumati raspunderea. Daca nu v-o asumati, atunci taceti pentru ca anonimele nu se primesc la nicio institutie, trebuie sa va legitimati si inregistrati cu documentul de identitate.
Acum, la obiect.
Nici administratorul, nici presedintele nu pot fi salarizati sau indemnizati fara un contract de munca (administratorul) sau contract de mandat (presedintele).
Ca sa se incheie CIM administratorului,asociatia trebuie sa aiba personalitate juridica, adica sa fie infiintata asociatia de proprietari cu acte in regula, la judecatorie.
Astfel CIM al administratorului poate fi inregistrat la ITM, iar veniturile celor doi (administrator si presedinte) pot fi declarate la ANAF, venituri pentru care se platesc impozite, contributii la pensii, contributii de sanatate etc.
La fel si pentru ceilalti angajati ai asociatiei - ingrijitor, eventual instalator etc.
1.nu stiu ce inseamna " "cracanat in doua barci" Riscati sa cadeti in apa."
2.nu ati raspuns la nici una din intrebari
3.la a doua intrebare m-am referit la a nu se afla in bloc, nu la a-mi da numele la institutia unde doresc sa fac sesizarea
DACA, numai daca se deranjeaza ITM si Adm. fin, dar ar putea sa o faca, dupa mai multe sesizari, pe cativa ani, vor controla numai ceea ce dv. reclamati ca perioada- cu semnatura.
Vi s-a spus anterior ca veti plati mai mult ca asociatie, pentru ca trebuie sa angajati cu acte in regula, dar asa, va costa mai putin. Despre asociatii de locatari, citit pe Google.
O intrebare off the record:
- de ce cu vechiul administrator nu ati procedat la reclamatii si sesizari la ITM si ANAF?
Inspectorii ITM si ANAF sunt imprevizibili. La foamea de bani care bantuie acum prin institutiile statului e posibil sa ia la puricat actele de cand era blocul in constructie... :)
Plangere
timpuriu
ma poate ajuta cineva sa formulez o plangere penala impotriva presedintelui si adiministratorul asociatiei de locatari ptr motivul ca: in asociatie se platesc ... (vezi toată discuția)