Acte necesare PFA
Primul pas pentru înfiinţarea PFA este verificarea numelui sub care veţi dori să activaţi şi rezervarea lui în Registrul Comerţului.
Al doilea pas este depunerea cererii de înregistrare, la Registrul Comerţului, şi cererii de autorizaţie de funcţionare, la tribunalul din judeţul în care solicitatul îşi are sediul. Termenul de eliberare a certificatului de înregistrare, care conţine un cod unic pentru fiecare solicitant, este de 3 zile lucrătoare. La Registrul Comerţului se vor plăti şi taxe aferente cererilor, în valoare de aproximativ 250 de lei.
Pe lângă actele necesare PFA, pentru înregistrare şi autorizare, solicitantul mai trebuie să ataşeze şi anexe pentru susţinerea cererii:
1. Copie după cartea de identitate sau paşaport
2. Copie legalizată după un document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare etc.
3. Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii.
4. Copii după documentele care atestă pregătirea profesională şi, dacă este cazul, după experienţa profesională, precum diplome, certificate sau adeverinţe prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de calificare profesională, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului etc.
Dacă actele depuse sunt incomplete, se acordă un termen de maximum 15 zile pentru completarea acestora.