In asociatia noastra de proprietari,indexul apometrelor se depun in maxim 5 zile de la citirea apometrului central.Mentionez faptul ca suntem un bloc cu 140 apartamente,distribuite pe 7 scari cate 20,cu un singur apometru central.In luna aprilie 2015 din totalul de 140 proprietari, 23 au ignorat aceasta regula. Sunt cam aceasi proprietari care procedeaza in acest mod de mai multe ori. Administratorul asociatiei, a impartit diferenta dintre apometrul central si apometrele declarate, celoc 23 proprietari dupa numarul de persoane, fara a depasi norma de 6,3mc/pers. specifica asociatiei noastre, conform anexa 1(3) din ord.29/n din 1993. Este corect cum s-a procedat si ce trebuie sa faca administratorul daca cei in cauza aduc in sfarsit citirile la 2-3 luni?
1. Cand mai vreti sa scrieti pe forum, dati un titlul topicului, din care sa reiasa "din prima" despre ce este vorba. Acum dvs. ati scris "Asociatie proprietari"... De ce fac aceasta observatie - ca atunci cand cineva mai doreste sa afle informatii, poate cauta dupa titlui topicului si poate il ajuta. Daca acum ar cauta dupa Asociatie proprietari si da o cautare pe Google - va dati seama ca nu are cum sa afle rezultatul discutiei...
2. Daca o sa lasati administratorul sa va faca regulile in asociatie, probabil ca o s-o patiti mai rau. Omul dvs. trebuie sa "de-a drumul la liste" intr-un fel, asa ca ce s-a gandit el, hai sa fac asa cum ati povestit...
In mod normal, la nivelul as. prop. trebuie sa aveti niste reguli sau regulament intern cu privire la toate problemele acestea, in asa fel incat cel care trebuie sa lucreze, sa lucreze pe regulament; apoi, inainte de a intocmi listele de plata , dom' presedinte tre' sa intruneasca onor membrii com. executiv si discuta absolut toate problemele care se ivesc si poate depasesc o situatie normala: nr. de persoane, aprobari de referate, impartirea diferentelor...si altele.
Acum, noi de pe forum nu putem sa va spunem daca admin-ul a procedat corect sau nu. Dvs ca si proprietari trebuie sa aveti cunostinta despre toate problemele legate de bunul mers al as. proprietari.
Mergeti la presedinte si-l intrebati despre aceasta problema si vedeti ce va raspunde acesta.
La noi in asociatie daca un proprietar nu prezinta la asociatie consumurile de apa mai mult de doua luni (caz in care i se repartizeaza un consum estimat, dar cu regularizarea consumului la prezentarea indecsilor), este trecut la pausal - adica 10 mc/persoana/luna - fara a i se face regularizarea. Repet, aceasta procedura este prevazuta in regulamentul intern intocmit de catre com. ex. si chiar aprobat in AG.
In mod normal cei care au contoare trec in sistemul contorizat, nu ai voi sa le introduci pausal.
Trebuie facita o conventie pentru ca in lunile in care nu se da citirea sa se dea un consum convenit (de exemplu o medie pe ultimele 6 luni).
Fireste, aceste elemente trebuie precizate in acel regulament de repartizare a apei stabilit de comitet prin decizie.