avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 817 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Copilul meu locuieste cu tatal, vreau sa locuiasca cu ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Copilul meu locuieste cu tatal, vreau sa locuiasca cu mine nu suntem casatoriti

Am apelat la acest forum pentru parerea dumneavoastra.
Am un baietel de 7 ani care locuieste cu tatal lui intr-un ghetou de la marginea orasului Bucuresti, locuinta e extrem de mica si nu au aragaz si nici masina de spalat. Eu locuiesc in casa mamei decedate in urma cu 14 ani impreuna cu actualul concubin. Tatal meu e recasatorit si nu locuieste la aceeasi adresa si sora mea sta cu chirie in alta parte.
Apartamentul are 3 camere decomandate e destul de spatios si fiul meu are o camera a lui.
Eu lucrez ca freelancer si fac destui bani cat sa ma pot intretine pe mine pe copil si casa in care locuiesc, concubinul meu se intelege foarte bine cu copilul, ba chiar se joaca si exerseaza pentru scoala. Atat copilui cat si concubinul meu vor sa locuiasca impreuna dar tatal copilului nu este de acord si abia daca il lasa in unele weekenduri la mine. Protectia copilului nu are un cuvant de spus aici. Singura mea solutie e instanta, cum sa procedez?
Cel mai recent răspuns: CLAUDIU LASCOSCHI , Avocat 20:34, 22 Mai 2015
Inainte de instanta, puteti apela la mediere. Aici discutati impreuna cu tatal situatia actuala, de ce tatal este reticent cu privire la relatia baiatului cu dvs, discutati consecintele mutarii baiatului la dvs, contributia fiecaruia la cheltuielile referitoare la cresterea, ingrijirea si educatia lui si orice altceva legat de copil. Daca ajungeti la un acord, mergeti cu el in instanta pentru verificare si consfintire, iar instanta in cel mai scurt timp (in functie de incarcarea cu dosare) emite hot jud cu privire la exercitarea autoritatii parintesti. Nu este proces, nu sunt termene, nu sunt martori, etc.