avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cine imi plateste concediul medical si concediul de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cine imi plateste concediul medical si concediul de odihna?

Buna seara! Sunt angajat al unei agentii de recrutare din Bucuresti cu contract pe durata determinata si detasat in Italia pentru toata durata contractului. Mai am doar doua saptamani pana la expirarea contractului iar eu nu ma simt bine (in trecut am suferit doua operatii). In aceasta stare nu mai pot lucra iar pentru a-mi lua concediu medical, nu stiu ce pasi trebuie sa urmez. Avand in vedere ca sunt in Italia unde nu sunt asigurat medical, cine trebuie sa constate situatia mea in vederea obtinerii concediului medical? Va multumesc
Cel mai recent răspuns: flori2009 , utilizator 22:40, 27 Mai 2015
Buna ziua,
Daca munciti in Italia, in baza CIM incheiat cu o firma romana, sunteti asigurata. Banuiesc ca e vorba de un agent de munca temporara. Va puteti prezenta la un medic in strainatate, care va elibereaza un certif medical. Cu acesta va prezentati la Directia de sanatate publica din judetul dvs sau Buc, pentru a fi vizat. Apoi il prezentati angajatorului.
Va multumesc pentru raspuns! Angajatorul roman (agentia de recrutare) mi-a spus ca daca vreau sa fiu asigurat medical pe perioada contractului in Italia, trebuie sa-mi fac asigurare de sanatate. Practic eu sunt angajat pe Romania dar nu stiu nici acum daca, legal vorbind, sunt asigurat si unde, pe Romania sau si pe Italia? Inca o prob lema intampinata acolo este faptul ca utilizatorul, adica patronul italian unde sunt detasat, mi-a spus ca plata concediului de odihna nu intra in obligatiile lui deci nu-l intereseaza, desi CIM incheiat cu agentia din Romania prevede plata concediului de odihna. M..da ce sa zic...astept totusi pareri si eventual sfaturi