avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 771 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Scrisoare de garantie bancara firma administrare imobil
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Scrisoare de garantie bancara firma administrare imobil

Am contractat o firma de administrare imobile, pentru un an. In contract nu era mentionata scrisoarea de garantie bancara deoarece nu se putea stabili un cost doar al serviciilor oferite, dat fiind faptul ca valoarea garantiei poate sa difere de la o asociatie la alta. Spre ex, noi, comitetul , gandisem o val de 10000 lei pentru scrisoarea de garantie bancara iar in adunarea generala, cand am prezentat firma si contractul semnat, s-a hotarat o garantie de 30.000 lei. Problema este faptul ca , pentru aceasta garantie bancara, noi trebuie sa platim procentul de 1% solicitat de banca, procent care se calculeaza pe cota parte indiviza si oscileaza cam intre 2 lei pt garsoniere si 4 lei, 4,50 max pt ap 4 camere ( nu am calculat inca). Pentru ca s-a hotarat doar valoarea scrisorii de garantie bancara in AG, am facut tabele pentru a cere acordul fiecarui proprietar pentru retinerea acestei sume cuprinse intre 2 si 4 lei aproximativ. Proprietarii ( cei cu pregatire economica) spun ca nu este normal sa platim noi, ci firma respectiva. Insa aceasta firma este, in urma informarilor noastre, cea mai mare si una dintre cele mai serioase firme de administrare si este cam singura care ne oferta scrisoare de garantie bancara. Celelalte firme de la care am primit oferte, au o polita de asigurare pe numele administratorului, in val de 10.000 pana la 20.000 euro insa un administrator, angajat al unei firme, se ocupa de mai multe asociatii in acelasi timp. Nu ni se atribuie un administrator care sa se ocupe doar de blocul nostru. Ceea ce inseamna ca acea polita de 10.000 euro se imparte la cate blocuri are acel administrator. Am intrebat si mi s-a raspuns clar ca nu se poate face polita de asigurare pentru fiecare asociatie ( probabil nu convine financiar firmei)
In aceste conditii, am intrat rau la mijloc. Am hotarat bine sa alegem aceasta firma?( printre altele si pt faptul ca ofera scrisoare de garantie bancara pentru ce suma dorim) Am inteles de la banca faptul ca acele polite de asigurare de multe ori nu prea sunt platite. Mi-a fost teama sa aleg o firma care administreaza 60 de imobile si ofera o polita de asig de max 20.000 euro. Si-apoi, toate operatiunile pot fi vazute permanent on -line, deci pot fi verificati tot timpul si putem sesiza oricand o neregula ( ma gandesc eu). Oooof, Doamne! Rau e sa nu ai experienta!
Cu ajutorul dvs, ca de fiecare data, capat experienta si va multumesc mult pentru asta.
In concluzie, ce parere aveti? Am gresit in felul in care am ales firma? Cu vechiul administrator aveam costuri totale ( cu tot cu contributia angajatorului) de aprox 1400-1450 lei. Cu aceasta firma avem 774 lei plus ceea ce ar trebui sa dam lunar pentru scrisoarea de garantie bancara ( 2-4 lei de apartament). La 80 de apartamente... Ce parere aveti? Cum ati fi ales in locul meu?
Cel mai recent răspuns: mikifulgutz , utilizator 17:06, 25 Iunie 2015
Nu are importanta marimea firmei de administrare, scrisoarea de garantie bancara trebuie sa o prezinte firma asociatiei de proprietari iar asociatia de proprietari nu are de ce sa plateasca bancii vreun leu! Este problema firmei.

Prin scrisoarea de garantie bancara firma de administrare asigura asociatia impotriva eventualelor prejudicii pe care le-ar putea produce angajatii firmei prin proasta administrare a asociatiei.

Mai pe romaneste, daca angajatul firmei fura din fondurile asociatiei atunci asociatia poate executa scrisoarea de garantie bancara pentru recuperarea prejudiciului.

Practic, prin scrisoarea de garantie bancara firma garanteaza asociatia de buna administrare a fondurilor asociatiei.

In locul dumneavoastra as impune firmei sa isi plateasca singura comisioanele bancare si toate taxele pentru scrisoarea de garantie bancara iar daca nu ii convine cautati alta firma sau alt administrator.



Toate comisioanele cad in sarcina firmei. doar ptr scrisoarea aceasta bancara ne cere bani. Nu e foarte mult dar...este totusi o suma pe care nu ar trebui sa o platim noi. Nu am gasit alte firme care sa ofere scrisoare de garantie bancara, doar niste polite de asigurare pentru administrator iar acesta nu are doar un bloc in administrare. Si nici nu se fac ptr fiecare asociatie in parte.
Ce reprezinta de fapt procentul de 1% solicitat de banca?

Exista vreun contract intre asociatie si banca astfel incat asociatia sa fie obligata sa plateasca ceva bancii in baza contractului?

Daca nu exista niciun contract atunci asociatia nu are ce plati bancii.

Firma sa isi plateasca tot ce reprezinta taxe, comisioane sau alte daravele pentru punerea la dispozitia asociatiei a scrisorii de garantie.


Nu exista contract intre asociatie si banca. Dar nici in contractul cu firma de administrare nu e prevazuta scrisoarea. In momentul in care am intrebat despre scrisoare, ni s-a raspuns ca ne-o pune oricand la dispozitie, in ce valoare stabileste asociatia, dar este un comision de 1% din valoare care trebuie platit lunar bancii si pe care il platim noi. Firma suporta toate comisioanele bancare pentru operatiunile pe care le face dar nu si pt scrisoarea de garantie bancara.
Acum... pentru 80 de apartamente, ni se cere o taxa pentru administrare completa ( inclusiv contabil si casier), inclusiv site, parola si absolut toate operatiunile la vedere in timp util, informare prin sms despre suma de plata, plata on-line cu cardul, incasari saptamanal 1,5 ore, verificare saptamanala a subsolului tehnic, call center 24 de ore din 24, mici reparatii de genul inlocuit comutatoare, becuri, reparat sau inlocuit broaste, cremoane, schimbat un geam etc pentru care ne costa doar materialul, alte mici reparatii, ni se cere- cum spuneam- 774 lei. Daca dansii platesc si comisionul pentru scrisoarea de garantie, cu ce se aleg? Cel putin la asociatia noastra, unde a fost ceruta o scrisoare de garantie bancara pentru 30.000 lei, 1% inseamna 300 lei. Eu ma gandisem la doar 10000 lei val asigurata , avand in vedere aceasta posibilitate de a urmarii on line fiecare miscare pe care o face firma. 874 lei ( incluzand si comisionul pentru scrisoare la 10000 lei) nu ar fi fost o suma mare, gandindu-ne ca cheltuiam cu vechiul administrator undeva la cel putin 1400 lei ( cu taxele angajatorului cu tot ) dar daca s-au ridicat pretentiile la 30000 lei, deja creste contributia noastra destul.
Contractul este semnat, nu era prevazuta in contract scrisoarea de garantie bancara la pretul acesta de 774 pentru toate cele oferite.
Ce parere aveti?
Nu este necesara scrisoarea de garantie bancara.

Scrisoarea se solicita de regula pentru a avea o asigurare ca una din partile din contract isi achita obligatiile fata de cealalta parte.
Se solicita atucni cand exista suspiciunea ca nu isi va indeplini aceste obligatii sau cand exista informatii ca respectiva parte a avut incidente de plata.

Puteti sa ii consultati si pe proprietarii cu pregatire economica sa va lamureasca care-i treaba cu scrisoarea de garantie. Parerea mea este ca nu este necesara scrisoarea de garantie.

Fiind vorba doar despre administrarea unei asociatii de proprietari este suficient sa fie trecute in contract obligatii si responsabilitati iar in cazul neindeplinirii acestora se pot trece clauze de penalizare sau de despagubire.

Daca firma nu isi respecta obligatiile sau se fura din fondurile asociatiei se poate actiona in instanta pe cale civila pentru recuperarea prejudiciului.

Alte discuții în legătură

Incasarea cotelor la intretinere in contul unei firme Mytro Mytro Buna ziua , Am si eu cateva intrebari pentru dumneavoastra , sa zicem ca in cazul in care am o firma care se ocupa cu administrarea asociatiilor de ... (vezi toată discuția)
Comisioane banca incasari si plati (asociatie proprietari) Almaris Almaris Am o nelamurire legata de comisioanele percepute de banca la care asociatia are deschis cont. Mai exact modul de repartizare a acestora pe lista de plata. ... (vezi toată discuția)
Taxa bancara a scrisorii de garantie hollyc hollyc buna ziua in calitate de presedinte al comitetuli executiv al asociatiei de propietari am incheiat un contract de administrare cu o firma de profil in urma ... (vezi toată discuția)