avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 488 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxa bancara a scrisorii de garantie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxa bancara a scrisorii de garantie

buna ziua
in calitate de presedinte al comitetuli executiv al asociatiei de propietari am incheiat un contract de administrare cu o firma de profil
in urma acestui contract am solicitat o scrisoare de garantie de la societatea de administrare

intrebare:
cine trebuie sa plateasca taxa bancara pentru suma din scrisoarea de garantie

va multumesc
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 23:53, 16 Martie 2012
In mod normal taxa bancara sau mai corect spus comisionul pe care il percepe banca pentru scrisoarea de garantie bancara se plateste conform intelegerii contractuale, respectiv acest lucru trebuie specificat in contractul pe care l-ati incheiat cu firma de administrare. In cazul in care nu s-a specificat acest lucru, in general plateste cel in beneficiul caruia se presteaza serviciul, adica asociatia de propiretari;
De asemenea, se cuvine sa va mai spun aici ca acest comision nu e tocmai mic (poate varia intre 0.2 - 0.5 % din valoarea scrisorii) si se plateste in fiecare trimestru (pe toata perioada de valabilitate a scrisorii de garantie); in plus, trebuie sa tineti cont ca scrisoarea de garantie o va emite banca cu care lucreaza firma de administrare si aceasta, evident, va servi in primul rand interesele clientului sau.
Totodata, este foarte important sa cititi cu atentie textul scrisorii, sa vedeti in ce conditii se poate executa (adica se poate solicita de la banca suma de bani), astfel incat sa fiti siguri ca stiti exact ce aveti de facut in caz de nevoie, precum si ca aceasta acopera exact riscurile care doriti dvs. Valoare scrisorii ar trebui sa fie egala cu totalul listei de plata a asociatiei dvs.in luna cu cele mai mare cheltuieli.
multumesc mult ptr raspunsul calificat
hollyc a scris:

cine trebuie sa plateasca taxa bancara pentru suma din scrisoarea de garantie

Firma de administrare trebuie sa plateasca aceasta taxa.
In cursul tratativelor de incheiere a contractului cu asociata de proprietari, aceasta a avut grija sa-si faca bine calculele si sa solicite un pret al administrarii care sa acopere toate cheltuielile pe care le va face cu administrarea asociatiei, inclusiv acest comision bancar si sa mai ramana, firesc, si cu ceva profit.
Scrisoarea de garantie bancara este necesara firmei de administrare. In cadrul oferte facute asociatiei, poate si aceasta a contat inalegerea acestei firme si nu a alteia. Asa ca firma a castigat un contract din care-si va acoperi cheltuielile...
cred ca daca ar fi fost asa cum spuneti dvs. hollyc nu ar mai fi adresat aceasta intrebare aici pe forum pt ca pur si simplu nu l-ar mai fi interesat, in calitate de presedinte al asociatiei; de obicei, in practica, firma face oferta, inclusiv cu scrisoare de garantie bancara, dar fara sa precizeze cine plateste comisionul; dupa ce *s-a vazut cu sacii in caruta* si contractul a fost semnat, atunci de abia informeaza asociatia ca daca vrea scrisoare de garantie, trebuie sa plateasca comisionul; daca contractul mai are si clauze *abuzive* privind rezilierea, asta e........ti-ai luat binecunoscuta teapa romaneasca.
Dupa parerea mea, amandoua raspunsurile sun bune, insa, fiecare priveste din alta directie chestiunea. Acum ce se intampla, am semnat un contract de prestari de servicii. Si? Merg la directorul firmei, stau de vorba, ii povestec faza cu prevederea L 230/2007 cu privire la angajarea administratorului, ii mai povestesc ceva de Legea nr. 22/1969. Daca vrea sa continuam activitatea impreuna, facem un act aditional la contractul initial sau intocmim un alt contract, depinde la ce stadiu de activitate s-a ajuns. Daca nu vrea, nu ai ce sa-i faci, nu-l poti obliga, dar nici tu as. prop. nu te poti juca cu banii oamenilor (aici sunt de acord cu @iapost) si atunci ”rupi” contractul. Doare? Ei, o sa doara un pic, depinde si de clauzele prevazutein contract cu privire la reziliere. Trebuie sa fie acolo o clauza de notificare prin care rezilierea trebuie notificata cu 'nspe zile, bla, bla, bla...
Pai dom' hollyc, ochii mari inainte de semnare, ca dupa, este mai greu - dar nu imposibil, cum va spusei!

Alte discuții în legătură

Scrisoare de garantie bancara firma administrare imobil mikifulgutz mikifulgutz Am contractat o firma de administrare imobile, pentru un an. In contract nu era mentionata scrisoarea de garantie bancara deoarece nu se putea stabili un cost ... (vezi toată discuția)
Plati suplimentare la intretinere Rose06 Rose06 Buna ziua, va rog frumos daca puteti sa-mi explicati si mie daca fiecare locatar trebuie sa plateasca \"comision bancar\"! Mama mea este proprietara intr-un ... (vezi toată discuția)
Chetuieli Întreținere asociație proprietari a_silvian a_silvian Buna ziua, De curând, la o asociație de proprietari administratorul a afișat un cont bancar unde se pot depinde cheltuielile de întreținere lunare, ... (vezi toată discuția)