Am si eu cateva intrebari pentru dumneavoastra , sa zicem ca in cazul in care am o firma care se ocupa cu administrarea asociatiilor de proprietari in care am mai multe asociatii raspandite pe raza orasului si cate un casier care se ocupa de fiecare asociatie care este dotat cu un Laptop cu Conexiune la internet prin care realizeaza incasarile intr-un program informatic prin care eu pot vedea ce s-a incasat din orice locatie cu internet, deci voi vedea ce incasari s-au facut intr-o anumita zi.
Pentru preluarea banilor de la casier , in loc de mersul propriu zis sa ma intalnesc fata in fata cu omul si sa iau banii , poate acesta sa depuna banii intr-un cont , al FIRMEI , NU AL ASOCIATIEI , iar eu sa scot banii din alta parta unde imi este mai usor ?
Ce implica rulajul acesta ai unor bani care nu sunt ai firmei prin contul ei ? Presupun ca vor fi suportate si unele comisioane in functie de banca la depunere si la ridicare care vor fi cheltuielile firmei , dar acest rulaj de bani imi mai influenteaza in vre-un mod situatia financiara a firmei ?
A 2-a intrebare , la fel , daca am mai multe asociatii si oamenii vor sa plateasca oricand intretinerea prin banca , se poate folosi acelasi cont al firmei in care proprietarul sa depuna banii cu mentiunea " Adresa x, Blocul y , Apartamentul z" iar apoi eu sa introduc chitanta in calculator pentru asociatia respectiva ?
Pentru fiecare asociatie trebuie sa lucrati cu contul ei. Sunteti administrator si va trebuie o imputernicire de la fiecare presedinte de asociatie, plus depunerea unui specimen de semnatura, la banca ca sa puteti depune si face plati facturi in si din contul asociatiei.
Proprietarii care doresc sa faca plata intretinerii prin banca, o pot face in contul asociatiei. E mai direct si mai sanatos.
In fiecare luna, la incheierea dosarului depuneti si un extras (raport) bancar pe perioada de la ultimul raport pana la data curenta, care raport sa releveze miscarile de bani din cont.
Cu aceasta ocazie cenzorul poate verifica soldurile bancare.
Asociatia isi asuma comisioanele bancare ale ei, iar dv. puteti fi monitorizat asupra corectitudinii depunerilor si platii facturilor. Este si in interesul dv. sa va consolidati credibilitatea. Refuzati categoric sa lucrati prin contul dv., ceea ce ar naste suspiciuni.
NU, pt.cele 2 intrebari.Incasarile se depun in contul asociatiei sau nu se mai depun si efectuati platile la furnizori. cash, sa nu mai platiti comision.
Eu vroiam sa stiu, in principal, daca sa zicem ca am o asociatie in pantelimon, dar eu locuiesc in crangasi si am un casier angajat care locuieste acolo pentru incasarea cotelor de la acea asociatie, cum pot face sa intru in posesia banilor incasati fara a face deplasarea in pantelimon ?
Vi s-a explicat cum trebuie sa procedati corect. De-altfel firmele care administreaza asociatii de proprietari se feresc ca dracu de tamaie sa faca ceea ce propuneti dvs. Si totul se face tocmai pentru ca firma dvs. sa aiba credibilitate maxima in raport cu asociatiile administrate.
Casierul dvs. poate achita furnizorii sa sa predea banii la asociatie.