ro_zapacila a scris:
.....
Intrebari:
1. Care este perioada de timp in care angajatorul este obligat prin lege sa elibereze documentele cu privire la lichidare?
2. Care sunt documentele pe care angajatorul trebuie sa mi le elibereze pentru lichidare?
Va multumesc anticipat!
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal,
in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
In speta, daca nu ati depus nicio solicitare in scris la angajator in vederea eliberarii documentelor, atunci va trebui sa faceti o astfel de cerere prin care solicitati eliberarea urmatioarelor acte:
- decizia de incetare a c.i.m,.
- adeverinta de vechime
- adeverinta de somaj, chiar daca nu beneficiati de acesta.
In termen de maxim 15 zile de la data solicitarii angajatorul va trebui sa va elibereze aceste documente .
In caz contrar, sesizati ITM-ul.