Am infiintat o firma de consultanta in Romania care va presta servicii de consultanta in inginerie in locatille cerute de client.
Clientul este o firma suedeza cu fabrici in Europa (Italia, Franta, Suedia).
Angajatul sunt doar eu, administratirul firmei.
Intrebarea este urmatoare: cum este mai bine sa ma inregistrez la Anaf, platitor tva intracomunitar sau permanent???
Considerand ca eu incep activitatea din iulie nu o sa depasesc pana la sf anului curent pragul de 220.000ron.
Anul viitor voi depasi cu siguranta daca voi lucra un an intreg.
Sunt unele avantaje/dezavantaje intre platitor permanent TVA sau doar intracomunitar?
- platitor permanent TVA :
facturati cu tva in tara
facturati fara tva in UE catre platitori de tva inreg in VIES
facturati cu tva in ue catre neplatitori de tva
deduceti TVA pt achizitii interne.
cumparati fara tva din UE( taxare inversa)
mai multe declaratii de tva
- platitor doar intracomunitar
facturati fara tva in tara
facturati fara tva catre PJ platitoare de tva UE ( cu codul de tva intracomunitar)
facturati fara tva in ue catre pj-pf neplatitoare de tva
nu deduceti TVA in tara
cumparati cu tva 24 % din UE de la platitori de tva si l virati la statul roman
mai putine declaratii