Intarzierile sub 60 de minute nu intra in competenta SNCFR.;)
Informaţii generale privind despăgubirile în cazul întârzierii trenului
Dacă trenul soseşte la destinaţie cu întârziere din cauza transportatorului, aveţi dreptul
la despagubire pentru întârziere. Despăgubirea este echivalentă cu:
- 25% din preţul de transport pentru trenul întârziat,
dacă întârzierea este între 60 şi 119
minute;
- 50% din preţul de transport pentru trenul întârziat
dacă întârzierea este de 120 de minute
sau mai mult.
Nu aveţi dreptul la despăgubire în cazul în care sunteţi informat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea legitimaţiei de transport sau în cazul în care întârzierea care se datorează continuării călătoriei la bordul unui alt tren sau redirecţionării nu depăşeşte 60 de minute.
Nicio despăgubire nu va fi platită dacă valoarea acesteia va fi mai puţin de echivalentul a 4 Euro.
Responsabil pentru plata despăgubirii este transportatorul emitent al legitimaţiei de
călătorie.
În principiu, cererea de despăgubire pentru întârziere trebuie trimisă la transportatorul
emitent al legitimaţiei de călătorie însă aceasta poate fi depusă la unul din transportatorii
participanţi la transport care o va înainta transportatorului responsabil pentru soluţionare.
Numele şi adresele transportatorilor pot fi identificate la adresa www.railpassenger.info
În eventualitatea solicitării unor informaţii suplimentare se recomadă ca pe cererea de
despăgubire să se menţioneze o adresă de email unde să puteţi fi contactaţi.
Termenul maxim pentru înregistrarea cererii de despăgubire pentru întârziere la unul
din transprtatorii participanţi la contractul de transport este de maxim 2 luni de la terminarea
călătoriei sau de la ultima zi de valabilitate a biletului.
Un răspuns la cererea de despăgubire va fi transmis de transportatorul emitent al
legitimaţiei de călătorie într-un termen de 1 lună până la cel mult 3 luni (în cazul în care sunt
necesare alte documente justificative pentru soluţionare).
Cererea de despăgubire pentru întârziere – formular dedicat, poate fi solicitată în staţiile şi agenţiile de voiaj unde se vând bilete de călătorie pentru traficul internaţional sau se pot
descărca de pe site-ul CFR Călători.
Condiţie obligatorie pentru acordarea despăgubirii: cererea de despăgubire pentru
întârzierea trenului va avea menţionată durata întârzierii trenului, validată de personalul căii
ferate din staţia unde s-a înregistrat întârzierea.
Biletele de tip ‘pass’ (InterRail, Eurail, etc) sunt supuse unor condiţii particulare de
despăgubire impuse de gestionarul ofertei, Eurail – GIE şi dacă sunteţi posesorul unui astfel de bilet vă rugăm să vă adresaţi la CFR Călători în scris sau pe email:
RelPublic.CALATORI@cfrcalatori.ro
Extras din Regulamentul (CE) Nr. 1371/2007 al Parlamentului European si al Consiliului privind drepturile si obligatiile calatorilor – Articol 17
[ link extern ]