avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 987 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... angajatii studentii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

angajatii studentii

Am si eu 2 nelamuririi sunt studenta si muncesc, sunt studenta la ID, cineva mi-a spus ca exista o lege sau o ordonanta precum ca studentii angajati au o reducere in ceea ce priveste cas, fondul de somaj si de sanatate. este adevarat? (prima nelamurire).

Ca si student angajat am dreptul sa fiu incadrata ca angajat cu studii superioare si sa beneficiez de salariul minim pe economie de 1200.00 lei cat este alocat pentru persoanele cu studii superioare?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: pakos , utilizator 20:23, 3 Iulie 2009
Potrivit proiectului de act normativ, de stimulentul lunar beneficiaza firmele care angajeaza elevi si studenti in perioada de vacanta, prevazuta de lege, cu un contract individual de munca pe durata determinata sau cu un contract de munca temporara numai daca durata misiunii de munca temporara este mai mica decat durata vacantei


In ceea ce priveste incadrarea in munca , aceasta se face pe baza ultimei diplome pe care ati absolvit-o.In momentul in care veti avea diploma de licenta si sunteti incadrata in functie in conformitate cu diploma pe care o detineti , atunci puteti beneficia de salariul minim despre care specificati.
Atata timp cat nu ati terminat prin examenul final "de licenta", nu puteti fi luata in considerare ca fiind cu studii superioare.Multi au facut gafa, ca au urmat cursurile dar nu au dat examenul final (ca s-a casatorit, a urmat un copil. alte probleme), si prin aceasta au pierdut si dreptul de a exercita meseria in bresla profesionala aleasa.Ceea ce conteaza la resurse umane este DIPLOMA pe care dvs. nu o aveti.Ca urmare, cel putin in momentul de fata, nu intrati in categoria celor cu studii superioare.