avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Neintelegeri in asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Neintelegeri in asociatia de proprietari

Locuiesc intr-un bloc compus din trei scari, scarile sint contorizate separat la toate utilitatile si sunt delimitate, avand subsoluri separate. O scara si-a facut la subsol boxe, una a inchiriat un spatiu pe o suma modica, iar scara pe care locuiesc a inchiriat subsolul integral cu acordul proprietarilor care nu au dorit sa-si faca boxe, dar pe o suma mai mare. Acum vine necazul. Banii proveniti din chiria subsolului nu sunt depusi intr-un cont separat ci in contul asociatiei sin de acesti bani beneficiaza toate scarile. In plus administratorul, atunci cand face anumite reparatii la o scara repartizeaza cheltuielile la toate scarile. In lege spune clar ca acele cheltuieli privind reparatii, zugraveli sau alte imbunatatiri, se achita de cei care beneficiaza, nu de tot blocul. Va rog sa ma lamuriti daca am dreptate si de ce trebuie ca banii proveniti din chiria subsolului comun scarii si nicidecum al blocului trebuie sa beneficieze si celelalte scari.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 05:52, 21 Iunie 2015
Daca asociatia este comuna pentru toate scarile atunci cheltuielile se impart asa cum ati descris mai sus, daca nu mai doriti sa se imparta astfel, trebuie sa constituiti asociatie pe fiecare scara in parte.
Asociatia este comuna, toate cheltuielile privind utilitatile si cele administrative sunt separate pe fiecare scara, numai cheltuielile privind reparatiile de pe o scara sunt impartite la toate scarile. deci o scara beneficiaza de anumite lucrari iar celelalte trebuie sa suporte costurile.
Administratorul nu trebuie sa faca ce ii trece prin cap sau ce crede el ca este normal.
La dvs. daca aveti cele trei scari separate din toate punctele de vedere (cred ca mai putin terasa), este un lucru foarte bun, deci nici vorba de neintelegeri - daca asociatia are si niste proceduri aprobate in AG a proprietarilor membri.
Din punctul meu de vedere, cheltuielile si beneficiile trebuie separate pe scari, pentru ca efectiv se poate. Chiar daca banii proveniti dintr-o inchiriere a unui spatiu comun intra intr-un cont al asociatiei, cei care gestioneaza asociatia pot creea cate o evidenta separata pentru fiecare scara, desigur cu intrari si cheltuieli si sold.
Dvs. trebuie sa luati legatura cu membrii com. executiv, daca pana acum nu s-a procedat corect, puteti schimba de acum inainte si intrati in normalitate.

Eu pot sa va spun ca la noi, daca avem o reparatie pe un tronson al unei scari, apoi la repartizarea cheltuielilor oczionate cu aceasta ocazie, participa doar proprietarii de pe acel tronson - totul depinde de situatia respectiva, de decizia com. executiv.
Daca este cazul putem sa mai discutam, insa consider ca s-a inteles ce vreau sa spun, dar pot fi de acord in totalitate cu opinia d-nei avocat andabelea. Nu trebuie schimbata forma de organizare a asociatiei, cand puteti hotari in AG alta modalitate, alta procedura de impartire a beneficiilor...
Va multumesc pt. raspuns, insa la noi scarile sunt delimitate atat la subsol cat si la terasa, iar subsolul scarii mele a fost inchiriat cu acordul proprietarilor. Nu vrem sa facem alta asociatie, ca nu prea are cine sa faca toate demersurile, insa administratorul sustinut de presedintele ales care locuieste pe alta scara au un instalator de ei agreat, caruia ii platesc sume uriase pt. lucrari, iar aceste sume sunt achitate de catre toti proprietarii. Multi dintre proprietari mai in varsta, nu inteleg ca nu trebuie sa plateasca un serviciu de care nu beneficiaza. Li s-a inoculat ideea ca daca este asociatie , trebuie sa fim ca intr-o familie si ca este corect sa platim toti reparatiile tevelor de la o scara, care sunt destul de piperate.
Toate veniturile din exploatarea proprietatii comune se incaseaza de asociatie, in aceeasi casierie sau acelasi cont bancar. Tot asa se incaseaza luna de luna cheltuielile repartizare pe listele de plata celor din asociatie, chiar daca sociatia are 7 blocuri si 17 scari.
Dar asta nu inseamna ca in evidenta contabila aceste incasari din inchirieri sunt la comun, asa cum nu sunt contabilizate la gramada nici incasarile pentru sumele repartizate pe listele de plata.
Pe fiecare membru al asociatiei se stie clar cat a platit, cat are restante, penalizari, fond de rulment, fond dereparatii...
Asa ca incasarea merge in acea "punga comuna" dar gestiunea se tine pe fiecare om, pe fiecare scara, pe fiecare bloc si total asociatie.

Iar cu platiele la fel. Platile se fac din casa ori din banca pentru orice furnizor sau executant.
Dar cheltuial cu reparatiile, de exemplu, se tine pe fiecare proprietar, pe fiecare scara sau bloc, in functie de obiectivul reparat.
Un exemplu clar: daca se repara liftul de la scara A, numai proprieatrii acelei scari suporta vcheltuiala si nu cei de la scar B care au lift ori cei de la sacra C care nu au lift.

Asadar in asociatie veniturile unei scari sunt ale acelei scari si nu ale altora. Iar cheltuielile la fel.

Alte discuții în legătură

Cheltuieli aplicabile apartamentelor de la parter cristinamariav cristinamariav Buna ziua, Am un apartament la parterul uni bloc de 8 etaje unde in prezent nu sta nimeni. Acest bloc are lift si pentru etajele superioare tronson de ... (vezi toată discuția)
Mansardarea si problemele generate de aceasta user43 user43 Locuiesc intr-un bloc cu mai multe scari si anul trecut s-a facut mansardarea unei scari, doar cu acordul proprietarilor scarii respective , nu si al ... (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli reparații Alexandru Munteanu Alexandru Munteanu Stimați colegi, Intr-o asociatie de proprietari cu mai multe scari se poate face repartizarea unora dintre cheltuieli in special cele cu privire la ... (vezi toată discuția)