avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1795 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie piese noi luate prin service auto
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie piese noi luate prin service auto

Buna ziua,

As vrea sa stiu daca serviceul este obligat sa dea certificate de garantie de la producator, in cazul schimbarii pieselor auto defecte cu unele noi, piese achizitionate de service att!. Mi-am schimbat placutele de frana, discurile si electromotorul... toate piesele sunt noi, asa zic cei de la service. Cu toate acestea nu am primit garantie pt niciuna. Nici macar denumirea completa, codul sau numele producatorul nu sunt trecute pe facturi si deviz.
Cand am intrebat de garantie spun ca este de 24 luni... nu am nimic scris, nici nu pot dovedi ce piese au pus pe masina.
Cel mai recent răspuns: CLAUDIU LASCOSCHI , Avocat 23:54, 22 Iunie 2015
Service-ul trebuie sa va elibereze un certificat de garantie in care trebuie sa fie mentionata garantia atat pentru manopera cat si pentru fiecare din piesele inlocuite.

Avand in vedere ca s-au efectuat reparatii la sistemul de franare service-ul avea obligatia sa testeze masina pe un banc de franare si sa emita apoi un buletin de testare in acest sens, similar testarii franarii la ITP.

Puteti sesiza ANPC daca service-ul nu va pune la dispozitie documentele de garantie in conformitate cu cerintele legale.
Intai trebuie sa o rezolvati pe cale amiabila cu service-ul si apoi sa sesizati ANPC.

[ link extern ] /

De asemenea puteti sesiza si Registrul Auto Roman (RAR), nu este necesara intelegerea prealabila amiabila cu service-ul.

[ link extern ]
Am un buletin de testare pt frane. Problema este ca toate piesele ar trebui sa fie noi, preturile au fost masura, dar nu am nicio garantie pt ele, decat 3 luni pt manopera. Desi exista un paragraf in nota de subsol a devizului, care zice ca "garantia de piese se acorda conform certificatului de garantie care insoteste marfa si este eliberat de furnizor", eu nu am primit nimic, nici detalii despre piese macar, doar telefonic in momentul comenzii. Puteau f bine sa-mi puna piese reconditionate, nu e nicaieri scris ce piese sunt si ce garantie au. Voi incerca pe cale amiabila sa le obtin, altfel voi face o reclamatie la ANPC
Multumesc!
Devizul trebuie sa fie complet cu privire la informatiile despre piesele inlocuite (denumire, cod si/sau lot piesa, pret).
Service-ul nu este obligat sa prezinte clientului documentele cu care au fost aprovizionate piesele dar trebuie sa asigure garantia pentru piese in perioada de garantie oferita de producator.
garantie de obicei se acorda astfel: 3 luni la manopera de catre service, si 18 luni (in general) la piese de catre importator DAR NUMAI in conditiile in care au fost montate intr-un service RAR autorizat PENTRU MARCA RESPECTIVA (automat include si factura etc) . Atentie, ca multi monteaza piese in service-uri autorizate RAR dar nu pt o anumita marca si isi iau teapa la garantie.
Garantia pentru piese si reparatii auto si conditiile garantiei este reglementata prin norme speciale RNTR emise e ARR

Alte discuții în legătură

Service auto autorizat rar refuza sa verifice/repare pe garantie Catalin_George Catalin_George In data de 15 iulie 2020 am schimbat kit ambreiaj + volanta la un service auto autorizat RAR din Bucuresti, cost aprox. 5000 lei. Imediat dupa preluarea ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa fac daca un ''patron'' de service auto m-a amenintat ca ma bate si m-a injurat alexbujie alexbujie Buna seara, va rog sa ma ajutati nu stiu ce sa fac... am fost la un service auto autorizat sa schimb kit ambreiaj ei m-au sfatuit ca e mai bine sa al iau din ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. daca am cumparat un autovehicul de nou in romania, ... ionut.nicolin89 ionut.nicolin89 Buna ziua. Daca am cumparat un autovehicul de nou in Romania, am obligatia sa fac reviziile si inlocuirile periodice(nu ma refer la reparatii majore) DOAR in ... (vezi toată discuția)