cam multe "necunoscute"!#-oDaca sunteti o companie mare si aveti jurist/avocat , ar fi bine sa-l consultati, intrucat imi dau seama ca aveti multe probleme.In primul rand trebuie avut in vedere calitatea de gestionar daca este indeplinita.daca are contract de munca pe aceasta functie, daca are fisa de post pentru atributiile de gestionar, semnata de primire si luare la cunostinta.Garantia , este conditie obligatorie, nu o optiune si consecinta neandeplinirii ei se transfera persoanei responsabile cu angajarea gestionarului( vedeti LG 22/'69-invocata de dvs.)
Da, salariatul are calitate de gestionar.
Este vorba de o institutie publica.
Potrivit Contractului de munca, Fisei postului si functiei pe care o are,
acesta trebuie sa fie gestionar si sa aibe in gestiune bunurile /valorile cu care lucreaza.
Da, Fisa postului a fost primita sub semnatura, ...
Sa inteleg ca, daca nu i s-a oprit garantie salariatului-gestionar,
va raspunde directorul institutiei ?
In ce sens ? Ce va pati ?
Cine ar fi trebuit sa sesizeze ca salariatului nu i s-a oprit garantie ?
Salariatul de la Resurse Umane ? - pt. ca acesta are evidenta cu ....
in mod normal, directorul economic/contabil sef si in special auditorul, au aceste atributii, de a verifica modul de gestionare al patrimoniului si cum se realizeaza acest lucru.Nu stiu dvs. ce calitate aveti, dar directorul trebuie informat de acest aspect si va dispune masurile necesare.Dar juristul trebuie informat in scris de acest aspect si va trebui sa dea o rezulutie.
Sunt de la RU.
Contabilul care verifica Inventarierile anuale la bunuri pe toate gestiunile
nu are obligatia sa anunte directorul ca
un gestionar nu are garantie ?
Cine verifica acest lucru ?
Juristul nu are aceasta obligatie, fiindca nu are legatura
cu gestiunea unitatii, cu contabilitatea..., deci
nu acesta trebuie sa dea o Rezolutie.
Contabilul ar trebui sa solicite directorului acest lucru,
iar directorul sa dispuna respectiva masura.
Tot ce am sustinut este din explicatiile date de contabil.
Este corect ?
nu cred ca un jurist la o institutie publica, nu are sarcina de a verifica modul cum se aplica legislatia institutiei.Sunt convinsa ca sunt niste proceduri specifice, pentru fiecare compartiment si trebuie verificat a carui compartiment era aceasta sarcina.Daca nu sunt publice, sau si mai grav, nu le aveti, le puteti solicita in scris, compartimentului juridic.De ex. la mine in companie, in calitatea mea de dir ec. verific daca gestionarului I s-a intocmit ctr. de garantie si s-a dispus retinerea ratelor cf ctr., deoarece stiu ca daca voi avea probleme in instanta cu el, pot pierde din start din cauza nerespectarii legii.Sfatul meu este sa verificati mai intai la dvs. la RU, procedura si fisa de post si veti compara si cu raspunsul comp. juridic.