Buna ziua!
Ca regula, nu exista cerinte legale precum cele mentionate de dumneavoastra.
Bineinteles ca fiecare societate comerciala poate institui, intern, o anume conduita in acest sens, pentru a stabili anumite elemente de siguranta: stampilare pe verso cu o stampila a unui departament (de regula, departamentul juridic), initializarea fiecarei pagini cu semnatura scurta etc. Nu recomand inlocuirea paginilor: fie se va efectua modificarea direct pe text si partile vor semna si stampila in dreptul modificiarii pentru validarea acesteia, fie semnati un aditional.
Cu stima,
Problema pusa este
ce s-ar intampla in cazul in care
cealalta parte contractanta ar inlocui paginile din Contract,
in situatia in care nu exista nici o stampila sau semnatura
pe acele pagini.
Cum se face dovada existentei paginilor initiale ?
Adica dovada paginilor reale ale Contractului ?
Depinde cum s-a negociat, ce corespondenta exista intre parti, care a fost desfasurarea in fapt a contractului pana in prezent etc. In functie de astea se aleg si se coroboreaza probe, nu putem sa visam noi ce probe ati putea avea.
Va pot spune: faceti dovada contractului cu mailurile de negocieri. Stiu eu insa daca exista astfel de mailuri?
La fel, mai pot imagina cateva variante de dovada, cu prezumtii si fara, dar stiu eu daca le numeresc pe situatia rreala sau daca doar arunc cu o nuca-ntr-un perete?
Stampila, dupa mine, nu are valoare. Semnatura da.
La modalitatea de dovada a actului juridic trebuie sa va fi gandit inainte, mai exact, trebuia sa se fi gandit departamentul juridic.
Inlocuirea unei pagini dintr-un Contract,
in mod nelegal, fara cunostinta celeilate parti contractante,
nu depinde de negocieri.
Odata Contractul incheiat si semnat,
trebuie sa ramana la acea forma
si nu sa i se inlocuiasca paginile !
Nu exista corespondenta intre parti.
Contractul s-a incheiat pe loc.
Contractul inca nu a inceput sa se deruleze,
ci exemplarul ce a revenit unitatii,
dupa toate semnaturile celeilalte parti,
a ajuns cu un alt continut decat cel discutat si semnat.
Nu exista email-uri.
Contabilul unitatii nu are nici o raspundere ?
Pentru ca de partea contabila nu juristul raspunde !
Contabilul trebuie sa se asigure ca
se va face plata corespunzatoare, stabilita ....
Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?...
Doamna, nu inteleg ce a facut contabilul. Problema sunt paginile inlocuite, cum ar raspunde contabilul pentru asta?
Contabilul nu stiu ce plata a facut, in baza a ce, cine accepta facturile etc. Habar nu am.
Eu nu v-am spus ce legatura exista intre inlocuiri de pagini si negocieri, v-am spus ca dovezile se gasesc in functie de aspecte de fapt, ca, de exemplu, cum s-au desfasurat negocierile.
Mergeti la un jurist, ca nu pot pricepe situatia, despre ce a fost vorba, nu pot stabili linii generale ale contractului, vazand ca imi raspundeti foarte sec la intrebari, fara sa intelegeti ca am nevoie de detalii ale situatiei de fapt si s-o prezentati, putin. Fara fapte, n-am de unde sa apuc a intelege, darmite a gasi solutii.
Contractul care nu a inceput sa se deruleze are plati facute? Adica ceva e in curs de derulare, nu?
Cum sa procedati ca sa ce? Sa procedati pentru cine, pentru contabil, pentru jurist, pentru societate? In numele cui intrebati si ce vreti sa realizati?