Am fost la verificat la Primarie si ni s-a pus in vedere sa schimbam statutul. Asoc. este infiintata in 2001, si cu aceasta ocazie sa intoducem si noii proprietari care s-au mutat in bloc. Am fost indrumati de Primarie ca trebuie sa mergem la ANAF cu aceste acte. Este normal sau nu? Va multumesc pt. un raspuns clar si cum trebuie sa procedam.
Buna ziua, Si la sector 4 ni s-a cerut aceeasi chestie. Este anevoios sa luam iar semnaturi de la toti proprietarii, unii chiar nedorind sa ne dea iarasi datele din buletin, dar este necesar, ca poate si-au schimbat buletinele! O noua harababura si oamenii sunt in majoritatea cazurilor reticenti, nu cumva comitetul asta sa faca vreo nefacuta! Si noi suntem curiosi daca este legal si unde scrie asta. Multumim anticipat!
Toate asociatiile de proprietari care au un statut depasit ori care nu respecta legislatia in vigoare, legislatia actuala, sunt obligate sa-si modifice statutul.
Adica atunci cand in statut scrie ceva iar in legea 230/2007 scrie altceva, cum legea nu se modifica, este logic sa modificam, sa adaptam statutul la prevederile legii.
Asa ca procedati la redactarea altul statut cat mai suplu, cat mai general, care sa corespunda si eventualelor modificari legislative ce pot apare maine ori peste multi ani. Asta se poate daca nu introduceti in acest statut amanunte de genul 0,2% penalizari, salariu de 500 lei pentru administrator sau impzit de 16% pe venitul salarial. Am dat cateva exemple, dar sunt foarte multe asemenea prevederi care pot face statutul neconcordant cu legea oricand.
Acestea pot fi evitate daca in loc de prevederi concrete (exemplificate mai sus) se scrie ca "penalizarile se aplica in conformitate cu legislatia" ca "personalul poate fi indemnizat sau angajat asa cum prevede legislatia"....
Sigur ca pentru modificarea statutului trebuie convocata adunarea generala, trebuie obtinut acordul a cel putin 2/3 din numarul proprietarilor, trebuie intocmit dosar (trei exemplare) si mers cu el la judecatorul delegat.
O sugestie din experienta: mai bine infiintati asociatia de la capat pentru ca este un pic mai usor decat sa modificati statutul actualei asociatii.
Apoi, cu incheirea judecatoreasca ce o aveti dupa modificarea statutului sau infiintarea altei asociatii, mergeti la ANAF unde o sa vedeti daca ramaneti cu acelasi CIF sau vi se da altul, daca o sa trebyuiasca sa depuneti declaratia 010 s.a.m.d.