avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 283 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Proiect de Lege privind infiintarea, organizarea si ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Proiect de Lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor

Pe site-ul MDRAP s-a postat un Proiect de Lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, in temeiul art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată. Prin noua lege se va abroga Legea 230/2007.
In expunerea de motive se pretinde ca a fost consultata si Federatia Asociatiilor de Proprietari din Romania, care nu stie de o asemenea consultare.
Eu am gast cateva prevederi care incalca alte reglementari: desprinderea si infiintarea unei asociatii noi, doar cu acordul majoritatii celei vechi, incalca dreptul la asociere, cartea tehnica ce se poate obtine doar in copie legalizata, desi HGR nr. 273/1994 prevede ca se tine de investitor, iar daca se schimba proprietarul, se transmite noului proprietar, etc.
Ce parere aveti de proiect?

[ link extern ]

Ultima modificare: Marți, 7 Iulie 2015
darida, utilizator
Cel mai recent răspuns: darida , utilizator 22:11, 5 August 2015
Interesant proiect! Trebuie luat la puricat si rumegat.
La prima citire mi-a atras atentia certificatul de calificare profesionala a administratorului care va fi necesar pe langa atestat.
Adica, costuri suplimentare. Cine le va plati? Administratorul? Nu prea cred. Toate costurile se vor imparti proprietarilor.
Un curs de calificare profesionala costa in medie 800-1000 lei. O noua afacere pentru firmele formatoare.
Daca admnistratorul devine superadministrator calificat atunci si pretentiile vor fi pe masura, adica cresterea salariului.
Asta nu ar fi o problema dar si proprietarii pot solicita ca administratorul sa prezinte o garantie pentru gestionarea activitatii, o garantie imobilara ar fi cea mai indicata.
Apare asociatiile de chiriasi in imobile complet inchiriate dar nu se precizeaza in proiectul de lege modul de organizare (conform fundatiilor si asociatiilor!?) sau obligatiilor acestora.
Liga Habitat are maine o dezbatere pe tema acestei legi la care a contribuit cu multe observatii: [ link extern ]

Noua lege rezolva multe scapari ale legii 230/2007.

1.Nu vor mai fi posibile cazuri in care sotul este administrator si sotia presedinte comisie de cenzori.
2.In adunarea generala nu mai poti reprezenta decat maxim un alt membru in baza unei imputerniciri.
3.Presedintele, cenzorii, membrii comitetului si administratorul nu poate reprezenta pe nimeni (cunosc o situatie in care administratorul a manipulat o adunare generala avand 19 imputerniciri di 58 posibile)
4.Cea mai mare realizare: vor reintra in vigoare conventiile civile pentru care Liga Habitat s-a batut permanent.

Una peste alta o lege realmente mai buna!
@cyan,
La prima citire mi-a atras atentia certificatul de calificare profesionala a administratorului care va fi necesar pe langa atestat.
Adica, costuri suplimentare. Cine le va plati? Administratorul? Nu prea cred. Toate costurile se vor imparti proprietarilor.
Un curs de calificare profesionala costa in medie 800-1000 lei. O noua afacere pentru firmele formatoare.


Daca asta va deranjeaza cel mai tare, pot sa va comunic ca nu sunteti bine informat cu privire la aceasta chestiune - o persoana poate obtine atestat-ul despre care se tot vorbeste pe forum, doar daca detine certificatul de calificare profesionala in meseria de administrator de imobile - deci ordinea este: certificat profesional, apoi atestat.

Afacerea despre care vorbiti este demarata de foarte multi ani - nu va faceti probleme..

@darida,
.In expunerea de motive se pretinde ca a fost consultata si Federatia Asociatiilor de Proprietari din Romania, care nu stie de o asemenea consultare.

Tot respectul pentru FAPR - am invatat multe de la dansii, mi-am procurat manuale, etc., insa spectrul este mult mai larg, asa ca nimeni nu limiteaza dreptul fiecarui cetatean, basca au unei organizatii cum este FAPR de a aduce imbunatatiri proiectului.
La birou am o lista a mai multor organizatii care reprezinta zeci de mii de proprietari care vor participa la discutiile pe aceasta tema, probabil la MDRAP; @amvirdan, aduce aminte de asa ceva.
Am sa revin cu mai multe amanunte.
Aveti dreptate cu privire la etapele obtinerii atestatului dar in L230 actuala nu se face referire la conditionarea obtinerii atestatului de detinerea unui certificat de calificare profesionala.
Cu toate acestea sunt nelamurit de ce mai este necesara obtinerea unui atestat eliberat de primarie din moment ce este obtinut un certificat de calificare profesionala? Este o intrebare idioata?
Banuiesc ca certificatul de calificare profesionala este obtinut in urma promovarii unui examen iar organizatorul cursului este un formator autorizat.
Pana la urma asociatiile de proprietari sunt o forma de organizare privata, ca spun intr-un fel proprietarii sunt "actionarii", astfel ca acestia sunt cei care pot decide cate calificari si diplome sa detina administratorul. Sunt persoane care conduc afaceri de succes fara a detine certificate sau diplome de calificare.
Asociatiile de proprietari din cate stiu dar poate gresesc nu sunt in subordinea primariilor ci doar au o relatie de colaborare similara cu orice alta autoritate publica.
@cyan,

Ce sa va zic? Intrebarile dvs. sunt absolut ok, intrebari pe care ni le-am pus si noui la vremea respectiva.
Acum nu am cum sa nu fiu de acord ca in aceasta bransa trebuie sa fie legislatie. Nu vedeti, cu legislatie si tot se fac fel de fel de matrapazlacuri, dar daca nu ar fi?

Desigur, dupa terminarea cursurilor de calificare se dau examene, ba chiar si examene intermediare. Cursul pe care l-am absolvit eu in 2003, a fost primul curs pentru aceasta meserie, organizat prin AJOFM. Cei de acolo nu aveau curicula, ce mai nu aveau nimic. In fine, cursul a respectat toate prevederile legale, a costat ceva banuti la vremea aceea, apoi in 2011 am dat din nou examen in vederea obtinerii certificatului de atestare in functia de administrator de imobile.

Asa este, as. proprietari nu sunt in subordinea primariilor (ar vrea ei), insa Legea 230/2007,are un capitol intreg cu privire la aceste aspecte:
CAPITOLUL VII: Raportul dintre administratia publică locală si centrală
si asociatiile de proprietari

Ei, v-as ruga sa lecturati si aceasta parte care uneori este trecuta cu vederea... Este mai mult decat
au o relatie de colaborare similara cu orice alta autoritate publica.

Pe mine nu ma deranjeaza autoritatea, ma deranjeaza de cele mai multe ori colaborarea cu discriminare, in sensul ca daca ii deranjezi prea tare, poti pati ca un coleg administrator:
Dialog purtat la sediul serv. as. prop.:
- Dom-le ai atestat eliberat de catre noi?
- Da, raspunde administratorul
- Ai grija ca poate nu o sa-l mai ai...

In astfel de conditii, cat ai fi de corect, sigur o lasi mai "tango" cu recl;amatiile care-i deranjeaza artat de mult pe tovarasi, care trebuie sa se deranjeze, sa mearga pe "teren", sa faca ancheta...
-

Alte discuții în legătură

Cum pot deveni administrator de asociatie Octavia Turbatu Octavia Turbatu As dori sa fac scoala de administrator pentru a putea verifica sau prelua conducerea administratiei actuale.... (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile Crina04iulie Crina04iulie O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ... (vezi toată discuția)
Ridicarea atestatului administratorului de bloc, posibila infractiune tomasso tomasso In urma unei sesizari primaria a dispus ridicarea atestatului adminisratorului asociatiei de proprietari constatand ca nu indeplineste conditiile prevazute ... (vezi toată discuția)