avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 898 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Factura la reteaua de canalizare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Factura la reteaua de canalizare

Salut ! Vreau sa prezint pe scurt situatia in care se afla bunica mea si am nevoie de cateva sfaturi de la cei avizati, ori care au mai avut parte de probleme similare.

Se da un imobil, in care sta cu chirie la stat o pensionara fara posibilitatea de deplasare. Imobilul este debransat de la reteaua de apa (APANOVA) in urma unor facturi uriase cauzate de scurgeri / defectiuni, este ridicat apometrul, contractul este reziliat, imobilul ramane fara apa curenta pentru aproximativ 2 ani.
Dupa aceasta perioada, in urma unor discutii si plata unei parti din facturi, se efectueaza testari (reparatiile au fost facute la reteaua de apa in regim propriu), este semnat un nou contract cu pensionara - este asigurata ca nu mai are restante si se dispune montarea unui nou apometru.

In urma unor probleme de sanatate neasteptate, doamna in cauza este internata spitaliceste, apoi mutata cu rude in alt oras, imobilul ramane nelocuit si fara acces pentru 8 luni - apometrul care trebuia sa fie montat ca urmare a noului contract ajunge instalat abia dupa aceasta perioada, cand locatara revine in imobil si inainteaza o cerere. Apometru montat, totul in regula.

La aproximativ 3 saptamani de la montajul apometrului, pe adresa imobilului vine o factura + somatie de plata datata in luna in care a fost semnat noul contract, cu 2 ani in urma - factura in valoare de 1467 ron reprezentant "lucrari reparatie".
Luand legatura cu departamentele de relatii cu clientii de la APANOVA mi-a fost adus la cunostiinta ca aceste "lucrari reparatie" reprezinta o lucrare de reparatie a racordului de canalizare.
Acest racord, care se afla in curtea imobilului, nu a fost supus niciunei lucrari. Imobilul fiind nelocuit, curtea inchisa cu poarta si lant, nu a existat acces, echipele APANOVA nu au avut cum sa intre in curtea imobilului nici pentru montarea apometrului in caminul de canalizare, pe perioada in care a fost nelocuit, daramite sa faca si o lucrare cu sapaturi de canalizare din curte catre strada.
In urma discutiilor cu APANOVA, a fost trimisa la imobil un inginer care a facut poze in curte, caminul de apometru si caminul de canalizare pentru a clarifica aceasta situatie si demonstra ca nu a fost facuta nicio lucrare. Semnat fisa de intalnire, mentionat ca functioneaza apa si canalizare.

Dupa vizita inginerului, la o saptamana, pe adresa imobilului vine inca o somatie de plata referitoare la aceasi suma, acum cu penalitati adaugate pentru neplata.
Dupa discutii telefonice interminabile cu APANOVA, se deleaga acelasi inginer sa faca o "proba video" a canalizarii, primind asigurari ca este vorba de o eroare.
Dupa inca doua saptamani, la imobil se prezinta lucratorii APANOVA cu doua autospeciale de vidanjat (?!?!?!?), se face proba video (introdus camera prin caminul de canalizare, pe teava, pana la racord) , constata ca nu are avarii dar se cere permisiunea pentru a face o spalare cu jet de mare presiune din autospeciale-vidanje - pentru curatarea racordului - probabil in speranta ca apare o defectiune care poate sa justifice operatiunea deja facturata dar inexistenta.

Tinand cont ca toate acestea au venit ca urmare a unei contestatii a facturii de 1467 ron si nu a fost ceruta nicio operatiune legata de apa ori canalizare, este refuzata interventia autospecialelor de catre locatara, se face foaie de intalnire in care inginerul mentioneaza ca a fost facuta proba video, dar nu a fost executata operatiunea de spalare cu jet de mare presiune pentru ca locatarei ii e teama ca aceasta lucrare va afecta racordul functional.

Dupa inca o saptamana, pe adresa imobilului mai vine o somatie de plata, cu dobanzile aferente ...

Situatie actuala : Ce e de facut ? Discutiile telefonice cu cei de la APANOVA se invart in cerc, ei justificand aceasta factura ca fiind legitima pentru ca racordul de canalizare din punctul lor de vedere este avariat, iar operatiunea de reparatie chiar daca nu a fost executata propriuzis trebuie facuta indiferent daca locatara doreste ori nu.

Reamintesc ca si apa si canalizarea imobilului functioneaza normal, iar problema cea mai mare este ca pentru o locatara batrana cu 3 infarcturi la activ aceste somatii de plata venite prin posta sunt foarte problematice, iar eu nu stiu la cine sa ma adresez pentru a ma ajuta in privinta acestui abuz.

Astept sfaturile dumneavoastra si va multumesc anticipat.

Alte discuții în legătură

Despre execuţia unui branşament/ racord ktm525 ktm525 Salut ! Vreau sa prezint pe scurt situatia in care se afla bunica mea si am nevoie de cateva sfaturi de la cei avizati, ori care au mai avut parte de probleme ... (vezi toată discuția)
Vecinul meu nu își achită facturile restante la apanova și se pare că vom ajunge la debranșare deși eu sunt cu plata la zi. ce este de făcut în acest caz? speed_1978 speed_1978 buna ziua.ce este de facut in cazul in care vecinul meu(curte comuna,eu parter el etaj) nu isi achita facturile restante la apanova si se va ajunge conform ... (vezi toată discuția)
Racordare apa si canal nevoie autorizatie de construire da sau nu? roman111 roman111 Va adresez o intrebare la care nu am vazut nicaieri raspuns pe forumuri. Imobilul nostru este bransat la magistrala de apa. Exista si un contract de bransament ... (vezi toată discuția)