avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1233 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... legislatie invatamant
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

legislatie invatamant

Va rog frumos sa-mi spuneti care dintre cele doua interpretari primite, sunt legle, conform Art. 202 din OMEN NR. 5115/2014 - ROFUIP 2015 publicat în Monitorul Oficial al României nr. 23 bis/13 ianuarie 2015 (Regulamentul de organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar) respectiv:
1. se pot acorda calificative / medii de "INSUFICIENT" la clasa I, dar nu sunt declarati repetenti ci se intervine personalizat;
2. se interzice acordarea calificativelor / mediilor de "INSUFICIENT" la clasa I
Multumesc pentru raspunsul dat si pentru compararea cu Spania.
Dar si dumneavoastra ati utilizat conditionalul: daca unui copil i se acorda media Insuficient pe semestrul 1, exista obligatia ca in semestrul 2 sa i se acorde calificatiful Bine (nu Suficient), desi in regulament nu e nici un articol care sa interzica in mod expres aceasta medie sau calificativ.

In concluzie, in opinia d-voastra, interpretarea corecta d.p.d.v. legal este:

"nu pot fi lasati repetenti" = "se interzic mediile de Insuficient"

Dar mai exista si cazuri, destul de rare (cam la 7-12% din populatie) in care unul/doi copii chiar intampina dificultati si chiar au nevoie de sprijin specializat.

Intrebari:

1. De unde reies in mod oficial (legal) aceste dificultati, daca nu din medii / calificative? (nu din raportul de evaluare, pentru ca, pana in prezent acesta exista in forma oficiala doar la clasa pregatitoare)

2. Cum se poate argumenta solicitarea sprijinului unui specialist de la CJRAE daca din medii nu reiese clar aceasta necesitate?

In vechiul ROFUIP era clar la clasa I:

"nu pot fi lasati repetenti" (alin 1) = "sunt declarati promovati chiar daca sunt in situatia de repetentie" (alin. 2) si se intervine cu plan de interventie personalizat in anul urmator.

Acum ... se pare ca legal este tot ce se "SUBINTELEGE".
Ultima modificare: Marți, 14 Iulie 2015
educational_provider, utilizator
~ Conținut șters la cerere ~
Am solicitat in scris o astfel de interpretare din partea consilierului juridic al ISJ-ului.
Dar daca se citeste corect acest articol se poate observa ca se face referire la acelasi tip de raport ca la clasa pregatitoare. Acest raport este standard la nivel national si se afla pe situl edu.ro.
Cum la clasa pregatitoare nu se acorda calificative, probabil ca, se avea in vedere ca si la clasa I sa se procedeze la fel, continuandu-se cu evaluarea descriptiva, pe competente si nivelul lor de formare si astfel nu puteau fi lasati repetenti si, nici nu apareau calificativele.

Cu siguranta ma voi adresa si ministerului, daca va fi nevoie, pentru ca, verbal, mi s-a comunicat ca sunt singura persoana din judet care pune semne de intrebare la interpretarea acestui articol. Ciudat este ca, tot verbal, mi s-a comunicat ca si pana acum se interziceau aceste medii de Insuficient, in conditile in care vechiul ROFUIP era foarte clar in acest sens.

Din experienta mea, destul de mare, pot spune ca acea interventie specializata se realizeaza doar daca existe resurse umane (la CJRAE) si doar unde se poate. De multe ori toata interventia este lasata la nivelul cadrului didactic care, chiar daca are o formare initiala "psiho-pedagogica", aceasta cuprinde in general doar sfera de metodica si didactica si mai putin sfera "caracteristicilor psihologige care determina dificultatile in invatare". In lipsa sprijinului unui specialist, acele Planuri de Interventie Personalizate (PIP) sunt superficiale, dupa modele gasite pe site-uri si, uneori doar ca sa existe la dosar, iar elevul/elevii raman cu aceleasi probleme, care in timp se acutizeaza si duc ... unde duc.

Va multumesc pentru sprijin si cand voi avea acel raspuns cu siguranta vi-l voi comunica.
Ultima modificare: Vineri, 17 Iulie 2015
educational_provider, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Elev de 15 ani, exmatriculat ? Nellviva Nellviva Buna ziua ! Un copil de 15 ani a ramas repetent de trei ori . In clasa a 3-a o data si de doua ori in clasa a 6-a . Va rog, sa-mi raspundeti daca isi ... (vezi toată discuția)
Repetent sau corigent ? Tatianaioan Tatianaioan Am o fetita de 13 ani si 6 luni ,clasa a I-a,a II-a ,a III-a primul semestru le-a facut in Germania,cu greu am reusit sa o inscriu la o scoala cu predare in ... (vezi toată discuția)
Actiune impotriva profesor abuz emotional alex12345 alex12345 Buna ziua, Intrebarea este delicata, insa necesara. /un minor este in clasa I, la o scoala cu pretentii. Familia se ocupa[u] indeaproape[/u], avand o ... (vezi toată discuția)