avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 631 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dovada facturi emise de catre societatea de termoficare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dovada facturi emise de catre societatea de termoficare

Buna ziua,
Sunt proprietara unui ap. dintr-o scara de bloc, contorizata, in cadrul unei asociatii de proprietari.
Factura la incalzire afisata in ian 2015, pentru dec 2014, a fost cu 250% mai mare decat in luna anterioara, desi nu am avut temperaturi foarte scazute. Am fost singura care am contestat in scris la Termoficare, Protectia Consumatorului, Primarie(Compartimentul "Indrumare si control as. propr"). Explicatia a fost ca s-a consumat mai mult combustibil. Fara diferente mari de temperatura, pe dec. am platit 25 Gcal fata de 10 Gcal in nov.
Precizez ca administratorul as. propr. a fost putin deranjat de demersurile mele oficiale, spunand ca peste tot in oras au fost facturi mai mari. Dar chiar asa?
In 25 martie am avut o avarie la incalzire(s-a spart o teava veche) iar instalatorul chemat de administrator nu a izolat doar partea avariata ci a golit toata instalatia de incalzire a blocului. Locatarii am hotarat sa nu mai reparam si sa pornim incalzirea(nebanuind ca mai urmeaza aproape o luna de frig) deoarece aveam programata in luna aprilie inlocuirea instalatiei comune de incalzire.
Stupoare in mai cand ni se repartizeaza consumul a 10 Gcal pe aprilie.
Administratorul, care stia de avarie, accepta factura fara sa o conteste si repartizeaza cheltuielile.
Am inceput o alta serie de reclamatii oficiale in urma carora S.C.termoficare Oradea a procedat la stornarea din factura lunii aprilie a cantitatii de 10,4 Gcal.
Raspunsul oficial a fost ca neinregistrand,"s-a presupus ca este defect contorul si consumul de energie termica s-a calculat conform clauzelor contractuale".
Care clauze, ca locatarii nu stiu nimic!
Mai mult decat atat, intr-un raspuns oficial primit de la Primaria Oradea dupa a doua reclamatie, se recunoaste ca "in luna ianuarie 2015 contorul a fost defect, iar determinarea consumului de energie termica s=a facut in functie de SET stipulata in contract si consumul specific mediu rezultat la toate blocurile la care contoarele au functionat racordate la acelasi punct termic".
Iar se face referire la un contract necunoscut de noi iar SET nu este ceva constant, avand in vedere debransarile din bloc si reactualizarile SET.

Am deci dovada clara a calcularii incorecte a consumurilor. Nu avem garantia ca iarna viitoare va fi altfel. Am solicitat oficial S.C Termoficare sa imi puna la dispozitie contractul mentionat, Gcal facturate in ultimii 3 ani(pt a vedea cat de des am mai avut consum de 25 Gcal pe luna), recalcularea facturii pe ianuarie si aviz metrologic pentru contor.
Mentionez ca administratorul as. propr este impotriva demersurilor mele.
M-am gandit sa dau in judecata S.C Termoficare si Primaria(care acopera faradelegile CET si Termoficare) dar dureaza mult procesele iar financiar, nu imi permit. (Locatarii nu contribuie la cheltuieli doar vor beneficiile unui eventual succes). Eu sunt "prea mica pentru un razboi atat de mare".
Mi s-a sugerat sa fac o plangere la DNA pt. calcularea frauduloasa a consumurilor, neglijenta in serviciu.
Ce ma sfatuiti?
Va multumesc anticipat pentru sfaturi si pentru rabdarea de a-mi citi randurile.
Cu respect, E.A. -Oradea
Cel mai recent răspuns: ppp974273 , utilizator 12:10, 13 Iulie 2015
Ati accentuat pe lipsa de interes si impotrivirea administratorului. Dar administratorul este salariatyul dumneavoastra, a fost angajat de comitetul executiv si presedintele pe care ales de dumneavoastra. Acestia, membrii comitetului si presedintele, conduc asociatia si nu administratorul.
Discutati cu presedintele asociatiei.
Presedintele este "marioneta" administratorului. Nu au mai tinut adunare generala de cel putin 5 ani si nici nu vor, motivand ca nu este prezentza satisfacatoare si sa nu se cheltuie bani degeaba pe inchirierea unei sali. Conducerea as.propr. este subordonata intereselor primariei, nu ale proprietarilor. Facturi eronate , consumuri fictive, nu ar trebui sa le accepte administratorul, nu sa le si repartizeze suparandu-se daca cineva le contesta. Multumesc pt raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata la caldura ContSters110396 ContSters110396 Salut. Sunt debransat de la reteaua de termoficare a blocului avand centrala proprie de apartament.Cu toate astea administratorul m-a pus la plata zicind ca ... (vezi toată discuția)
Valoare unitate echivalenta incalzire atalasman atalasman Rog un raspuns: de ce valoarea unitatii echivalente in cazul utilizarii repartitoarelor de caldura au o valoare variabila? Daca variaza valoarea, ea poate ... (vezi toată discuția)
Nu vreau sa renunt la repartitoare costachedd costachedd Bloc 4 etaje, 2 scari, 18 apartamente/scara, apartamente cu 4 si 2 camere. Locatarii au hotarat sa renunte la repartitoare si au ales sistemul pausal . La ... (vezi toată discuția)