Buna ziua,
Sunt proprietara unui ap. dintr-o scara de bloc, contorizata, in cadrul unei asociatii de proprietari.
Factura la incalzire afisata in ian 2015, pentru dec 2014, a fost cu 250% mai mare decat in luna anterioara, desi nu am avut temperaturi foarte scazute. Am fost singura care am contestat in scris la Termoficare, Protectia Consumatorului, Primarie(Compartimentul "Indrumare si control as. propr"). Explicatia a fost ca s-a consumat mai mult combustibil. Fara diferente mari de temperatura, pe dec. am platit 25 Gcal fata de 10 Gcal in nov.
Precizez ca administratorul as. propr. a fost putin deranjat de demersurile mele oficiale, spunand ca peste tot in oras au fost facturi mai mari. Dar chiar asa?
In 25 martie am avut o avarie la incalzire(s-a spart o teava veche) iar instalatorul chemat de administrator nu a izolat doar partea avariata ci a golit toata instalatia de incalzire a blocului. Locatarii am hotarat sa nu mai reparam si sa pornim incalzirea(nebanuind ca mai urmeaza aproape o luna de frig) deoarece aveam programata in luna aprilie inlocuirea instalatiei comune de incalzire.
Stupoare in mai cand ni se repartizeaza consumul a 10 Gcal pe aprilie.
Administratorul, care stia de avarie, accepta factura fara sa o conteste si repartizeaza cheltuielile.
Am inceput o alta serie de reclamatii oficiale in urma carora S.C.termoficare Oradea a procedat la stornarea din factura lunii aprilie a cantitatii de 10,4 Gcal.
Raspunsul oficial a fost ca neinregistrand,"s-a presupus ca este defect contorul si consumul de energie termica s-a calculat conform clauzelor contractuale".
Care clauze, ca locatarii nu stiu nimic!
Mai mult decat atat, intr-un raspuns oficial primit de la Primaria Oradea dupa a doua reclamatie, se recunoaste ca "in luna ianuarie 2015 contorul a fost defect, iar determinarea consumului de energie termica s=a facut in functie de SET stipulata in contract si consumul specific mediu rezultat la toate blocurile la care contoarele au functionat racordate la acelasi punct termic".
Iar se face referire la un contract necunoscut de noi iar SET nu este ceva constant, avand in vedere debransarile din bloc si reactualizarile SET.
Am deci dovada clara a calcularii incorecte a consumurilor. Nu avem garantia ca iarna viitoare va fi altfel. Am solicitat oficial S.C Termoficare sa imi puna la dispozitie contractul mentionat, Gcal facturate in ultimii 3 ani(pt a vedea cat de des am mai avut consum de 25 Gcal pe luna), recalcularea facturii pe ianuarie si aviz metrologic pentru contor.
Mentionez ca administratorul as. propr este impotriva demersurilor mele.
M-am gandit sa dau in judecata S.C Termoficare si Primaria(care acopera faradelegile CET si Termoficare) dar dureaza mult procesele iar financiar, nu imi permit. (Locatarii nu contribuie la cheltuieli doar vor beneficiile unui eventual succes). Eu sunt "prea mica pentru un razboi atat de mare".
Mi s-a sugerat sa fac o plangere la DNA pt. calcularea frauduloasa a consumurilor, neglijenta in serviciu.
Ce ma sfatuiti?
Va multumesc anticipat pentru sfaturi si pentru rabdarea de a-mi citi randurile.
Cu respect, E.A. -Oradea
Cel mai recent răspuns:
ppp974273 , utilizator
12:10, 13 Iulie 2015