Buna ziua,
tocmai mi-am infiintat un PFA la norma de venit, CAEN 6202 - Servicii de consultanta si as dori sa stiu cum trebuie tinuta evidenta fiscala a acestuia ?
1) Este obligatorie folosirea casei de marcat?
2) Pe langa contractul de prestari servicii de consultanta, trebuie emise facturi, bonuri, chitante, etc. , tinand cont de faptul ca toti clientii sunt din afara tarii?
3) Completarea Registrului de incasari si plati este obligatorie ?
4) Mai sunt si alte proceduri care trebuiesc indeplinite ?
1. daca vinzi catre PF, da trebuie
2. facturi da. Bocuri doar daca este PF; chitanta doar daca se incaseaza cash de la o PJ
3. Da, doar partea de venituri.
4. Da:
4.1.Daca ai clienti din UE trebuie ROI ( cod de tva pt UE) si se depune lunar o declaratie cand facturezi intracomunitar( D 390); Daca depasesti plafonul de tva( 220.000 lei) - TVA
4.2 In 15 zile trebuie sa te inregistrezi la anaf - D 220
4.3 Trebuie platite darile la stat trimestrial
4.4. Trebuie depusa D 392 ( daca este cazul - daca ai ach si - sau livrari interne)
4.5 Daca nu esti angajat - D 600 pensie