Am incheiat un contract de comision cu o firma din Bucuresti, conform caruia eu urma sa fiu platita cu un anumit tarif pe ora + un comision de X% din profitul anual al organizatiei. Am primit contractul + alte documente prin curierat, pe care le-am returnat angajatorului, urmand ca exemplarele semnate si de acesta sa-mi parvina. Nu s-a mai intamplat.
Intrucat aceasta colaborare urma sa fie in regim part-time, plata trebuia sa se faca lunar, pe baza unui pontaj. Toate bune si frumoase, insa nu am fost platitta, desi mi s-au cerut datele bancare, pontajul, iar feedbackul pentru activitatea prestata a fost excelent.
Odata cu mine au fost angajate mai multe persoane pe aceasta pozitie, insa pentru ca lucram de acasa si avem anumite zone alocate, nu ne cunoastem.
I-am trimis mailuri angajatorului in incercarea de a afla ce se intampla, i-am dat mai multe telefoane, insa nu mai pot da de acesta.
Intrebarea mea este: daca si ce se poate face in legatura cu acest lucru?
Fiind vorba despre un contract de comision, acesta nu este suspus legislatiei muncii , ci Codului Civil.
Prin urmare, pentru recuperarea sumei datorate va trebui sa promovati un litigiu care este supus taxelor judiciare.
Instanta compententa va fi judecatoria de la sediul comitentului.
Art. 94 C.proc.civ. : Judecatoria
Judecatoriile judeca:
1.in prima instanta, urmatoarele cereri al caror obiect este evaluabil sau, dupa caz, neevaluabil in bani:
.....
j)orice alte cereri evaluabile in bani in valoare de pana la 200.000 lei inclusiv, indiferent de calitatea partilor, profesionisti sau neprofesionisti;
....