Buna ziua.
Postez acest mesaj din dorinta de a obtine o clarificare in ceea ce priveste impozitarea pentru sediile cabinetelor de avocatura ce au destinatie mixta, atat destnatia de locuinta personala cat si cea de sediu al cabinetului.
Conform celor citite despre noul Cod Fiscal ar implementa un nou sistem de taxe locale, in care proprietatile imobiliare sunt impozitate in functie de destinatia acestora si nu in functie de statutul proprietarului, cum este in prezent.
Umeaza sa platesc un impozit majorat pe locuinta in care am sediu cabinetului de avocatura incepand cu 1 ianuarie 2016 ?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile dumneavoastra.
Mai intai mai asteptati sa fie dezbatut codul fiscal in Parlament si publicat in monitorul oficial pentru a vedea forma finala si sa apara si norme de aplicare si apoi postati intrebari pe aceasta tema.
Buna ziua.
Revin pe tema subiectului deschis de mine.
Urmaresc forumul si pagina web avocatnet si intr-unul din articolele despre noul Cod Fiscal am gasit formularea din randurile urmatoare.
" Pentru cladirile cu destinatie mixta, impozitul se va calcula prin insumarea impozitului pentru suprafata folosita in scop rezidential cu cel pentru suprafata in scop nerezidential. Daca cele doua tipuri de suprafete nu pot fi evidentiate distinct, impozitul se va datora ca pentru cladiri rezidentiale, daca este inregistrat un domiciliu fiscal si nu se desfasoara nicio activitate economica; .... " .
In situatia mea sediul cabinetului de avocatura este in aceeasi locuinta in care locuiesc parintii mei, dar nu desfasor nici un fel de activitate la respectiva locatie, mai bine spus in ultimii ani nu am exercitat profesia de avocat, achitand doar obligatiile catre organele fiscale.
Conform citatului anterior pot concluziona ca se va achita un impozit pentru cladiri rezidentiale?
Va multumesc anticipat pentru raspunsul dumneavoastra.
La prima vedere cam asa ar trebui sa se intample, sa nu platiti alta valoare la impozit decat cea pentru persoane fizice. Dar cum pe cei de la primarie trebuie sa-i convingeti, prin decembrie e indicati sa mergeti la ei si sa intrebati daca trebuie sa depuneti ceva acte doveditoare pentru a nu va trezi ca de la 1 ianuarie 2016 va trece automat la cealalta categorie.
Sunt interesata de raspunsul pe care dvs l ati primit de la unitatea adm teritoriala cu privire la impozitarea sediului - cabinet avocat. Ma aflu in aceeasi situatie ca si dvs. si doresc sa aflu mai multe informatii in acest sens. Multumesc