avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1058 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie Iphone 5S achizitionat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie Iphone 5S achizitionat

Buna ziua. Imi puteti comunica, va rog, cum pot solutiona pe cale legala reparatia/inlocuirea/rambursarea contravalorii produsului in cazul unui produs defect achizitionat de la Altex Romania ? Este vorba despre un Iphone 5s, baterie defectuoasa, a fost trimis deja in garantie si adus la conformitate, din punctul lor de vedere, insa produsul prezinta in continuare aceeasi defectiune si anume : se incarca in termen indelungat de 7h si se descarca rapid 4h indiferent daca este sau nu utilizat. Mentionez ca se afla inca in perioada de garantie, pana in luna 05.2016. Am asteptat o saptamana sa fie reparat, timp in care nu am avut un telefon inlocuitor, iar acum trebuie sa il retrimit in garantie, sa astept iar pana la 15 zile si sa sper ca poate de data aceasta rezolva ceva. Atitudinea personalului este extrem de neprofesionista, drept pentru care doresc sa rezolv aceasta problema pe cale legala. Am nevoie de telefon pentru a mentine contactul cu familia si colaboratorii mei. Va multumesc anticipat pentru ajutor. Cu deosebita consideratie, A.B.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 19:33, 10 August 2015
Este discutabila problema. O incarcare de 7h este posibila pentru un incarcator cu curent mic si in cazul unei baterii de capacitate mare (peste 2000mAh).
Referitor la descarcare, depinde de situatie. Daca ruleaza foarte multe in acel timp si mai sunt si sistemele wireless pornite (si poate mai ascultati si muzica), descarcarea in 4h e una normala.
Deci este mai greu de dovedit ca ar avea ceva bateria.
Ca sa aveti un mic avantaj la garantie, inmanati-le in scris problema constatata.
Fac referire la incarcare de la priza cu impamantare, folosind incarcatorul original. Telefonul se descarca indiferent daca il utilizez sau nu. Mentionez ca nu ascult muzica, nu folosesc aplicatii, jocuri, etc., am un program de lucru f incarcat si il folosesc doar pentru a comunica telefonic si pentru a avea acces la email si gps. Temporar, am dezactivat conexiunea la internet (atat prin Wi-Fi, cat si 4g). Nu este nicio schimbare.
Am notat in procesul verbal si am semnalat problemele. Ca urmare, s-a inlocuit acumulatorul.
Problema este ca post garantie, telefonul functioneaza in continuare doar 4h si apoi se inchide. Sunt utilizator de produse Apple, imi permit financiar un alt aparat, insa nu mi se pare normal sa fiu tratata intr-un mod neprofesionist doar pentru ca "nu sunteti singurul client". Cu siguranta nu sunt, insa de acum inainte, nu voi mai achizitiona nimic de la ei.
Lucrez, nu cresc bani intr-un pom si nu mi se pare ok sa platesc 3.000 lei pe un rebut. Daca as fi cumparat din piata cu buna stiinta la un pret de dumping, nu as lua nicio masura.
Mentionez ca dupa 1 sapt de la achizitie, s-a defectat difuzorul si atunci a fost inlocuit. La un an dupa, autonomia bateriei scade de la 1 zi si jumatate la 4h cu acelasi mod de utilizare. Mie imi pare a fi o problema...
Ultima modificare: Luni, 10 August 2015
Alexandra_Lavinia, utilizator
Pare a fi o lipsa de conformitate.
Notificati magazinul, scrieti ca telefonul nu functioneaza in parametrii de calitate si performantele descrise in cartea tehnica (sau unde or fi ele descrise) nici macar dupa interventiile din service, prin urmare cereti inlocuirea lui cu unul identic sau, daca nu au, restituirea pretului.
Daca va ofera inlocuirea cu altul similar ca si performante dar cu diferenta de pret nu sunteti obligata sa acceptati.

Scrieti si ce prevedeLegea 449/2003, republicata, referitor la conformitate:

Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.


Doar dupa ce veti primi raspunsul ii puteti reclama la ANPC - in caz ca va este nefavorabil, desigur.
Eu cred ca aveti sanse sa se rezolve in favoarea dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garanție comerciala - telefon mobil Calin92 Calin92 Bună ziua! Am o situație inedita și pe care nu știu cum as putea sa o mai gestionez. Am un telefon mobil pentru care exista garanție comerciala pana în ... (vezi toată discuția)
Acumulator defect la produs in garantie cumparat online uditza uditza Buna ziua, Am achizitionat online un ebook Kindle, cu garantie 2 ani. De ceva timp nu mai tine bateria absolut deloc, facandu-l inutilizabil. Acumulatorul s-a ... (vezi toată discuția)
Probleme cu garantia unui produs electronic liviu84 liviu84 buna seara, am achizitionat un produs de pe siteul EMAG, o tableta, dupa o utilizare de 40 zile, produsul a inceput sa prezinte probleme la alimentare cu ... (vezi toată discuția)