avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 525 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Neplata impozit pe venit
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Neplata impozit pe venit

Buna ziua,

As avea nevoie de niste informatii cu privire la o chestiune. De cativa ani lucrez ca freelancer pe internet. Munca mea consta mai mult in faptul ca scriu, pentru diverse site-uri dar si pentru anumiti indivizi, toti din SUA. In 2014 mi-am declarat venitul la fisc cu ajutorul declaratiei 201, declarand ca veniturile au fost obtinute din drepturi de autor. Totul a fost foarte simplu si rapid. Prin octombrie mi-a venit o scrisoare cu cat am de platit si totul a fost bine.

Anul acesta am facut la fel dar in iunie mi-a venit scrisoarea deja. Eu ma asteptam sa dureze mai mult si nu am avut banii stransi. Din cauza unor probleme de sanatate in familie, am cheltuit mai multi bani si inca nu am putut platii. Acum urmeaza sa primesc bani mai multi de la persoanele pentru care lucrez, dar acestia vor sosi doar dupa termenul de 60 de zile in care trebuie facuta plata impozitului.

De acea, doresc sa va intreb daca ar fi o problema mare daca as intarzia cateva saptamani cu plata. Va trebui sa platesc ceva amenda substantiala? Sau se vor percepe doar penalitati?
Cel mai recent răspuns: Adolfina Pop , Consultant fiscal 08:38, 11 August 2015
Pentru neachitarea la termenul de scadenţă de către debitor a obligaţiilor de plată, se datorează după acest termen dobânzi şi penalităţi de întârziere.
Nivelul dobânzii este de 0,03% pentru fiecare zi de întârziere.
Nivelul penalităţii de întârziere este de 0,02% pentru fiecare zi de întârziere

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Impozitul pe venit amanat la plata dalia56 dalia56 Buna ziua, as dori sa intreb ce se intampla in cazul in care se intarzie plata impozitului pe venit.. din motive intemeiate, as dori sa aman plata imp 3% ... (vezi toată discuția)