avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 300 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata concediu de odihna in caz de demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata concediu de odihna in caz de demisie

sunt angajata la o firma din 12 februarie 2015 si pana in 18 august sunt in concediu medical urmat de demisia mea.ce pot face daca refuza sa imi plateasca zilele de concediu de odihna care nu le-am efectuat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:58, 14 August 2015
Neplata drepturilor salariale poate face obiectul :
- unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social

In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata salariului, neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimnetare, neacordarea reapausului saptamanal etc.

ITM-ul va constata incalcarea legislatiei muncii si va putea sanctiona cu avertisment sau cu amenda pe angajator, dar nu-l poate obliga pe angajator sa va plateasca salariile restante.

- unei actiuni in instanta la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca.
Singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator este instanta de judecata. Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu sau locul de munca , in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va plateasca salariile. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.

- unei proceduri de mediere.
Medierea conflictelor de munca poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala (dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri).