Imreuna cu citiva vecini ne-am propus sa zugravim parterul blocului = uscatoria pe cheltuiala proprie.
Intrebare: ce obligatii avem legal, ce trebuie sa facem?
a) informam in scris asociatia?
b) informam locatarii (in sensul disconfortului din timpul lucrarilor)
c)asociatia poate ulterior sa deconteze macar o parte din cheltuieli?
d) altele ...
etc
Pentru ca veti lucra pe proprietatea comuna e normal sa anuntati conducerea asociatiei si chiar sa faceti o conventie scrisa despre ce vreti sa faceti.
De asemenea, daca doriti sa vi se deconteze o parte din suma, atunci, cu atat mai mult, trebuie sa cereti acordul conducerii. Suma vi s-ar putea deconta din fondul de reparatii, daca sunt bani suficienti, sau aceasta cheltuiala sa fie repartizata pe listele de intretinere proportional cu cota-parte indiviza.
Dvs impreuna cu citiva vecini ne-am propus sa zugravim parterul blocului = uscatoria pe cheltuiala proprie.,aspect de laudat
Avand in vedere ca parterul,uscatoria sunt parti comune,trebuie sa cunoasteti ca disp L nr 230/2007 precizeaza ca proprietarul nu poate interveni asupra aspectului sau destinatiei partii comune fara acordul asociatiei de proprietari
Daca aveti interesul sa realizati o igienizare a parterului si uscatoriei,trebuie sa discutati concret cu presedintele de asociatie sa conveniti concret inclusiv gama coloristica pe care urmeaza sa o executati,astfel incat ulterior igienizarii,restul proprietarilor sa nu ridice pretentii
Sunt 2 aspecte distincte fie igienizarea o suporta cativa vecini pe cheltuiala proprie fie,asociatia poate ulterior sa deconteze macar o parte din cheltuieli
In al doilea caz este necesar sa va analizati costurile,materiale+manopera,sa la discutati cu asociatia de proprietari cu care eventual sa incheiati conventie concreta in care sa se precizeze eventual sumele de recuperat si eventual sursa fondul de reparatii sau recuperare individuala
Daca intelegeti ca suma aferenta executie igienizare sa o recuperati de la asociatie,atentie ca documentele de achizitie materiale sa fie incheiate pe numele asociatiei de proprietari
Daca manopera este realizata prin terti,incheiati document justificativ tot pe numele asociatiei de proprietari
Am luat hotarirea de a purcede la aceasta actiune pe cheltuiala proprie, pentru ca este greu sa convingem pe toata lumea, mai ales ca am avut probleme cu restantierii, am platit din buzunar datoriile.. si nu am mai recuperat nimic pina in prezent.
Deci, ne asumam acest efort, totusi daca exista vreo varianta sa recuperam macar o parte din suma, evident ca ar fi o surpiza placuta.
Deci pasul 1: Adresa catre asociatia de prorpietari prin care cerem acordul pentru actiunea noastra. Eventual putem include toate detaliile in aceasta adresa pe care presedintele sa puna acceptul (""de acord.""?)
2. Facturile sa fie pe numele asociatiei. (dar pt asta avem nevoie de acordul acesteia?)
3. Informati proprietarii de actiune
Manopera cel mai probabil nu poate fi decontata pentru ca meseriasul nu da nici un document justificativ
Daca aveti acceptul conducerii asociatiei, sigur, va puteti apuca de treaba, iar pentru recuperarea cheltuielilor, asa cum este si normal, materialele cumparate cu factura pe numele asociatiei si platite cu bani, asa cum am mai spus, din fondul de reparatii sau repartizata cheltuiala pe lista de intretinere si recuperata suma ulterior de la locatari.
Chiar si pentru manopera s-ar putea recupera banii, daca i se face mesterului un contract civil pentru aceasta lucrare, cu retinerea impozitului la sursa si apoi declarat, pentru luna respectiva, in D.112 la ANAF pentru plata impozitului si a CASS-ului.
Zugravire scara bloc
miki3
As vrea sa stiu cum se procedeaza pentru zugravirea scarii blocului(bloc 4 etaje)In scara noastra sunt 19 apartamente. Scara administratorului se zugraveste, ... (vezi toată discuția)