avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Intrebari legat de administrator bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Intrebari legat de administrator bloc

Va salut,

am si eu niste intrebari la care va rog sa ma lamuriti daca sunteti amabili.

1.Suspectez administratorul ca-i bandit si ma umfla la intretinere (apa si gazul e pe pausal) si vreau sa vad facturi, chitante etc. Care e modul prin care i le solicit, pentru ce perioada am dreptul? reparatii nu au fost, deci e vorba doar de cheltuieli curente....

2.Exact in apartamentul de sub mine (eu stau la etajul 1) este o firma care isi desfasoara activitati comerciale, insa nu mi s-a cerut acordul pentru asta (apartamentul e proprietatea administratorului in cauza!). Am inteles ca pot sa fac o plangere la Registrul comertului.

3.Nu se tin adunari generale, sunt optionale? se pot solicita sa se tina, trebuie un motiv?

4.Nu este afisat niciun regulamet de ordine interioara, nici macar ala cu orele de liniste, nimic.

5.Pe casa scarii (adica sub apartamentul meu) nu este calorifer. Au voie sa-l debraseze de la retea?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: start01 , utilizator 08:57, 17 August 2015
LEGEA nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari,
Actualizata 2015

Articolul 10
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Articolul 23
(1) Dupa adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari va avea loc cel putin o data pe an, in primul trimestru, o adunare generala a proprietarilor membri ai asociatiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel putin unei adunari generale a proprietarilor apartine membrilor comitetului executiv, inclusiv presedintelui asociatiei de proprietari.

Daca acel calorifer a fost debransat cu acordul asociatiei,atunci este cat se poate de legal.
1. Prin cerere adresata Asociatiei de Proprietari , Dlui Presedinte prin care solicitati consultarea documenteleor care au stat la baza intocmirii listelor de plata . Maxim 3 ani . Nu va asteptati ca aceste documente sa va fie date spre consultare decat in biroul administratorului.
2. Pentru sediu social/ punct de lucru este necesar a prezenta la Registru Comertului un Acord scris (semnat) al vecinilor stanga/ dreapta/ sus /jos contrasemnat de presedintele asociatiei. Puteti solicita copie a acestui document depus la Registru si apoi sa procedati in cauza.
3. Adunarile generale se tin o data pe an . Adunarile extraordinare de cate ori este nevoie . Puteti cere convocarea unei adunari extraordinare prin cerere catre asociatie cu mentionarea motivului si cu sustinerea prin probe. Daca se constata ca este intemeiata comitetul va face demersurile pentru convocarea pe baza de tabel a proprietarilor.
4. Regulamentul de ordine interioara se poate afla la administrator /presedinte , fiind un document de la infiintarea asociatiei. Poate fi si afisat daca aveti un avizier care sa poata cuprinde toate cele necesare (lista de plata , restantieri ,diverse anunturi).
5. Daca asociatia a fost de acord cu debransarea lui si s-au facut demersurile necesare , da .

Puteti consulta aici legislatia privind Asociatiile de proprietari :
[ link extern ]
1-Aveti la indemana disp art 10 din L nr 230/2007 si art 12 A al c,d din HG nr 1588/2007
2-Pentru raspuns la obiect este necesar sa furnizati date relevante
De cand fiinteaza la parter firma,in raport de cand sunteti dvs proprietar in imobilul de locuit in comun ?
3-Dispozitia in vigoare orevede ca AG se convoaca anuakl de regula in primul trimestru
Pentru situatii speciale se poate convoca AG de minimum 20% dintre proprietarii din imobil
4-5-Pentru clarificare ,discutati direct cu reprezentantul legal al asociatiei dvs in persoana presedintelui de asociatie
cu tot respectul, nu cred ca administratorul e bandit.
Daca era asa, nu mai era administrator.
Multumesc pentru raspunsurile date,

o sa citesc si legea 230 si apoi mai revin cu intrebari.

Alte discuții în legătură

Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Cum poate fi demis "staful" asociatiei de proprietari? codrin_codrin codrin_codrin In asociatia de care apartin, locatarii sunt nemultumiti de felul cum se desfasoara activitatile asociatiei - mai precis, cum NU se desfasoara, fiind o totala ... (vezi toată discuția)
Adunare generala elevic elevic Va supun atentiei urmatoarea situatie din cadrul asociatiei noastre: -Presedintele asociatiei a trimis o notificare catre biroul specializat din cadrul ... (vezi toată discuția)