eu cred ca se poate si in acest sens proprietarul, pt a radia autoturismul trebuie sa depunan Cererea de radiere;n Certificatul de inmatriculare;n Actul de identitate al solicitantului in original si copie;n Placutele cu numarul de inmatriculare;n Cartea de identitate a vehiculului in original si copie;n Fisa de inmatriculare cu viza organului fiscal competent teritorial sau certificatul de atestare fiscala.n Certificat de radiere – 3 exemplare;n In cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul, in copie (de exemplu certificat inregistrare la Registrul Comertului), precum si imputernicirea reprezentatului legal al acestora; n Procura speciala autentificata de notarul public, in cazul in care documentele se depun de o alta persoana decat titularul.nnn
In functie de motivul pentru care doriti sa radiati autoturismul, dosarul trebuie sa mai contina si:nn Documentul care atesta dezmembrarea, casarea sau predarea unei unitati specializate in vederea dezmembrarii, atunci cand automobilul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unitati specializate pentru dezmembrare;n
Declaratie pe proprie raspundere a titularului inmatricularii sau a mostenitorilor legali ai acestuia, din care sa reiasa ca vehiculul nu mai circula pe drumurile publice si o copie unui document care atesta detinerea unui garaj, teren, curte, parcare, unde va fi depozitat vehiculul respectiv, acte necesare in cazul in care posesorul nu mai doreste mentinerea vehiculului in circulatie;nnapoi faceti un contract de vanzare cumparare a autoturismului radiat, pentru a putea ulterior reconditionarii masinii sa o puteti inmatricula, respectand conditiile impuse de lege in acest sens.ntrebuie sa treaca cel putin 30 de ani de la incetarea fabricarii respectivei masini.
din punct de vedere administrativ cei care au un automobil istoric trebuie sa obtina un atestat de la Retromobil Club Romania.
Verificati si www.fiva.org si www.retromobil.ro si
[ link extern ]
Detalii pentru certificare, direct de pe site-ul clubului automarket.ro
perioada trecuta de la data incetarii fabricatiei modelului respectiv trebuie sa fie mai mare de 30 de ani . Prin model se intelege un ansamblu caroserie-motor . Nu se admit replici de vehicule istorice.
Vehiculele nu trebuiesc destinate folosirii zilnice . Aceste vehicule sunt folosite ocazional la manifestari ale vehiculelor istorice sau pentru hobby , mentenanta, inspectii RAR .
Vehiculele trebuie sa fie originale sau restaurate original , sunt in perfecta stare de functionare si au un aspect estetic si tehnic conform cu cerintele unui vehicul care sa faca parte din patrimoniul tehnic si cultural national . Nu sunt eligibile vehiculele utilitare sau cu destinatii speciale (ambulante , masini mortuare ,etc.) care sunt folosite uzual in acest scop .
Culoarea autoturismului trebuie sa fie corespunzatoare paletei de culori originale . Aceeasi cerinta se impune si pentru partea interioara a vehiculului (tapiterii , mochete , capitonaje) . Nu se admite inscriptionarea respectivelor vehicule in scop comercial .
La sedintele de atestare comisia tehnica a RCR va face observatii cu privire la operatiunile de restaurare care se impun pentru o eventuala atestare a respectivului vehicul . Observatiile si recomandarile comisiei tehnice a RCR trebuiesc urmate ca atare neputand sa fie atacate .
Comisia tehnica va comunica respingerea sau admiterea dupa caz a cererii de atestare pentru vehiculul respectiv , decizia fiind irevocabila.
Modificarea unui vehicul dupa atestare se face pe propria raspundere a posesorului si se poate considera ca fals in declaratii si uz de fals . Orice modificare descoperita duce automat la anularea Atestatului de Vehicul Istoric, la sesizarea Registrului Auto Roman si a organelor de abilitate.
Persoana fizica sau juridica care solicita eliberarea unui atestat va depune in copie actele vehiculului din care sa reiasa ca vehiculul ii apartine de drept (acte de vanzare cumparare, acte de proprietate, CVI) si copie dupa act de identitate in cazul persoanelor fizice sau certificat de inregistrare fiscala pentru persoanele juridice.
mai multe nu stiu sa va spun.
Dar pun si eu intrebarea (si va rog sa imi scuzati indiscretia) de ce sa nu o cumparati inmatriculata si sa o radiati dvs temporar pt ca apoi sa o puteti reinmatricula ca masina de epoca (presupun ca acesta este scopul dvs)
va urez sa va indepliniti visul cat mai repede si cat mai usor.
cu stima, cassy